Výdaje na reklamu za osm měsíců stouply o 15 pct. na 47 miliard

19.09.2016 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 19. září (ČTK) - Celkové hrubé výdaje na reklamu za osm měsíců meziročně vzrostly o téměř 15 procent na 46,97 miliardy korun. V samotném srpnu bylo tempo růstu 18 procent a výdaje činily 5,02 miliardy Kč v ceníkových cenách. Vyplývá to z monitoringu Nielsen Admosphere.

Největší část inzerce směřovala na televizní obrazovky. Televizní reklama zároveň zaznamenala největší meziroční nárůst - o více než pětinu na 24,31 miliardy korun. Dvojciferným tempem rostly ještě výdaje na reklamu v rádiích, které posílily o téměř 12 procent na 4,26 miliardy korun.

Reklama na internetu, která ale zahrnuje pouze bannery a videoreklamu, vzrostla o devět procent na 3,81 miliardy korun. Inzerce v tisku narostla podobným tempem na 11,4 miliardy korun.

V loňském roce tuzemský reklamní trh bez internetu vzrostl o osm procent na téměř 65 miliard korun. Největší podíl na celkových výdajích měly televize s příjmy 35,5 miliardy Kč v ceníkových cenách.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK