Prodejce letenek Kiwi.com rostl ve třetím čtvrtletí o 30 pct

25.10.2016 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Brno 25. října (ČTK) - Brněnský prodejce letenek Kiwi.com, který fungoval do jara pod názvem Skypicker, zvýšil ve třetím čtvrtletí tržby o 31 procent na 92 milionů eur (2,5 mld Kč). Zároveň letos přijal dalších 370 zaměstnanců a má jich téměř 800 včetně dnes otevřené pobočky na Fidži v Tichomoří. Aby rychlý růst firma zvládla, přestěhovala se v Brně do nové kancelářské budovy v sousedství Moravského zemského archivu v Bohunicích, řekl dnes na tiskové konferenci zakladatel a ředitel firmy Oliver Dlouhý.

V nové budově je firma v nájmu, zatím obsadila páté a sedmé patro. V lednu obsadí i šestém a pro zaměstnance otevře kantýnu. Po přestěhování opustila secesní vilu v Květné. Zhruba 500 lidí pracuje na zákaznické podpoře, druhou největší skupinou s 80 lidmi jsou vývojáři a další IT pracovníci. Právě po nich je největší poptávka. \"Sehnat nové zaměstnance pro tuto práci je v Brně velký problém, proto se snažíme vymýšlet různé náborové kampaně. Dále nám chybí lidé, kteří ovládají některé netradiční jazyky, například japonštinu a korejštinu. Také je nedostatek lidí dobře ovládajících němčinu a získat rodilého mluvčího je velice obtížné,\" řekla personální ředitelka Kateřina Gábová.

Na Fidži firma otevřela pobočku s 20 lidmi kvůli tomu, že tam jsou rodilí mluvčí vládnoucí angličtinou a také kvůli časovému posunu. \"Díky tomu můžeme ušetřit noční směny v Brně. Jsou tam i lidé ovládající asijské jazyky,\" řekla Gábová.

Firma se přejmenovala v květnu a v červnu zaznamenala skokový růst tržeb téměř o polovinu. \"Nový název je důvěryhodnější a myslím, že je to i pěkné slovo. Skypicker lidí různě komolili a nemohli jsme se posunout na další trhy,\" řekl Dlouhý. Od března příštího roku má mít prodejce v portfoliu všechny dopravce světa, jejichž letenky je možné si rezervovat na internetu včetně klasických dopravců, jako jsou Air France či British Airways. V roce 2013 totiž začínal jako prodejce letenek nízkonákladových společností. \"Tím začneme konkurovat prodejcům, jako je Student Agency či Letuška a obdobné společnosti v zahraničí. Spustili jsme také aplikaci \"watch dog\" (česky hlídací pes), která bude hlídat lidem vývoj ceny letenek,\" řekl Dlouhý. Stačí zadat destinaci a datum a aplikace sama zahlásí, až cena spadne pod určitou mez.

Také se zatím testuje propojení letiště v největších městech. \"Máme spolupracující taxíky, které lidi převezou a mají to jako součást jízdenky,\" řekl Dlouhý. Prodejce totiž nabízí i letenky nespolupracujících společností a garantuje cestujícím spolupráci v případě zmeškání přípoje.

Do budoucna už by křivka růstu tržeb i počtu zaměstnanců neměla růst tak strmě. \"Snažíme se řadu procesů automatizovat a zároveň růst sami trochu limitujeme, aby se firma stabilizovala a profesionalizovala,\" uvedl Dlouhý.

Největším trhem, který generuje 30 procent tržeb, je zatím USA, západní Evropa a Skandinávie.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK