Česko je stále více rájem akčních slev

07.03.2017 | , Finance.cz
MAKRODATA A EU


Česko je stále více rájem akčních slev. Ve slevových akcích se loni prodalo již 57 procent hlavních potravin, což je nárůst o jeden procentní bod proti předcházejícímu roku. U 30 hlavních drogistických kategorií dosáhl loni prodej s podporou slevových akcí 51 procent, meziročně o 3,7 procentního bodu více. Vyplývá to z údajů, které dnes společnost Nielsen uvedla na tiskové konferenci Svazu obchodu.

Více než 52 procent tržeb rychloobrátkového zboží tak v ČR připadá ze slevových akcí, v roce 2009 to bylo jen 35 procent. "Podíl tržeb realizovaných ve slevových akcích stále roste," uvedl komerční ředitel společnosti Nielsen David Vacl.

Již téměř tři čtvrtiny bylinných likérů, rumu, kávy a mléka se prodají ve slevách. V případě drogistického zboží se v akčních nabídkách nejvíce prodávají aviváže, prací prášky, plenky, toaletní papír a sprchové gely.

Tržby v největších tuzemských obchodních řetězcích s 1000 a více zaměstnanci dosáhly loni 280 miliard korun, o pět miliard meziročně víc. Podle studie Growth Reporter se v roce 2016 zvýšily ceny rychloobrátkového zboží v maloobchodě napříč 21 evropskými zeměmi jen o jedno procento, což je nejpomalejší růst za posledních šest let. V roce 2016 byla hodnota průměrného evropského nákupního košíku s rychloobrátkovým zbožím vyšší o 41 procent než v roce 2006, přičemž množství nakoupeného zboží narostlo o 11 procent.

Spotřeba v Evropě nejvíce rostla loni na Slovensku (o 3,4 procenta) a v ČR (o 3,1 procenta). "Za vyšší spotřebou obou zemí je nutné vidět kromě klesající nezaměstnanosti a růstu HDP i jeden z největších poklesů průměrné ceny prodávaného zboží v rámci evropských zemí - v České i Slovenské republice to bylo v roce 2016 až -0,7 procenta," dodal Vacl.

Štítky:

Autor článku

ČTK  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: MAKRODATA A EU