Spotřebitelská důvěra v USA je na maximu za 16 let

28.03.2017 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Washington 28. března (ČTK) - Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech se v březnu vyšplhala na maximum za více než 16 let. Vyplývá to z výsledků průzkumu, které dnes zveřejnila organizace Conference Board. Na trhu se přitom čekalo zhoršení ukazatele. Důvěru podporuje hlavně optimismum kolem pracovních možností a lepší hodnocení podnikatelských podmínek. Index vystoupil na 125,6 bodu z únorových 116,1 bodu.

Indikátor je tak nyní nejvýše od prosince 2000. Analytici v anketě agentury Reuters naopak čekali pokles indexu na 114 bodů.

Index měří jak hodnocení současných podmínek, tak budoucích očekávání spotřebitelů. Oba dílčí ukazatele se tento měsíc zlepšily.

\"Hodnocení současných podnikatelských podmínek a podmínek na trhu práce se mezi spotřebiteli výrazně zlepšilo,\" uvedla šéfka oddělení ekonomických ukazatelů v Conference Board Lynn Francová. \"Spotřebitelé také vyjadřují větší optimismus týkající se krátkodobého výhledu podnikání, pracovních míst a osobních příjmů,\" dodala.

Ekonomové vývoj nálady spotřebitelů sledují velmi pozorně, výdaje spotřebitelů totiž v USA tvoří zhruba 70 procent ekonomické aktivity. Loni americká ekonomika vykázala růst o 1,6 procenta, což byl nejslabší výkon za pět let.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK