Jak se nenechat při nakupování napálit

20.02.2019 | , Finance.cz
Spotřebitel


Kolikrát jste to už četli a kolikrát vám vůle nevydržela a stejně jste koupili, co jste nechtěli? Mockrát? Není se co divit. Na tom, abyste si z obchodů odnesli co nejvíc, pracují velké týmy oborníků. Na jejich strategii prostě musíte být připraveni. A netýká se to jen kamenných obchodů.

Obchod chce prodávat a vy jako zákazníci byste si to měli uvědomit. Obchod se vám proto podbízí, v úrovni očí se na vás směje zboží, které kupujete velmi často, a navíc v akci. Za rohem je ochutnávka zboží, které si hned můžete dát ve slevě do košíku. Udělali jste to? Pak vyhráli obchodníci, vy jste koupili, co jste nechtěli. Čím se řídit, abychom koupili, jen co chceme?

Akce

Pokud některé zboží kupujete pravidelně, počkejte si na slevu. Ta přijde, jen se nenechte znervóznit. Takže kávu, pleny nebo tablety do myčky najednou pořídíte třeba s 30 % slevou, někdy i větší. Týká se to samozřejmě širšího sortimentu, určitě potravin a drogerie.

A kdy slevy budou? Zkuste web akcniceny.cz. Na něm se dozvíte akce zboží podle sortimentu i obchodů, abyste nemuseli vážit cestu až na druhý konec města. Pivo, máslo, kosmetiku, televizor, pračku, nábytek, džíny – vše tam najdete. Třeba na ty džíny měli slevu v Tesco do 26. února.

Jak výhodně nakupovat

Čeho se při nákupu držet

I když víme, že jsou v jistých obchodech slevy a nakoupíme výhodně, přesto je při tom dobré dodržovat některé rady.

  • I když už slevy nastanou, musíte vědět, že jsou na vás v obchodě nachystaní a něco si zkusí. A ta je třeba dobré nejít nakupovat s prázdným břichem. Abyste si pak do košíku totiž nedali z potravin vše, na co narazíte.
  • Dobré je mít seznam věcí, které chcete koupit a být na sebe tvrdí. Víc prostě ne!
  • Internet je k dispozici, proč ho nevyužít? Kupujme tam výrobky, co se nezkazí a které si nemusíme nutně zkoušet a taky je třeba nutně nepotřebujeme jako pleny pro dítě. Takže hračky, elektronika, knihy, dárky a třeba nábytek klidně přes web. Můžete si to rozmyslet a nekoupit hned, a hlavně vše můžete bez udání důvodu do 14 dnů vrátit.
  • Reference jsou důležité – každý internetový obchod by měl mít svou historii a reference. Pokud si nejste jisti, neplaťte předem ale dobírkou.
  • Nezapomeňte na srovnávače – pokud se nám to líbí, šup s tím do srovnávacího webu (jej jich celá řada – zkuste: nejlevnější xxx – název zboží – výsledky hned vypadnou).
  • Důležitá je také doprava. Pokud je zboží nejlevnější, koukněte, kolik stojí doprava, možná že součet bude vyšší než ceny konkurence.
  • Super akce – například Black Friday zdaleka netrvá jen pátek, ale mnohdy celé týdny. Proč toho při nákupu nevyužít?
  • Čína je levná, ale…, ale existuje poměrně početná skupina lidí, kteří o těchto obchodech nechtějí ani slyšet. Nefunguje, rozbité, telefonní linky obsazené, náročná reklamace. Pozor také na velikosti a látky, ze kterých je zboží vyrobeno. Značkové věci zde raději nekupujte. Hodně klientů je ale docela spokojených, hlavně když nekoupili přes zprostředkovatele (třeba Wish), ale rovnou se zaregistrovali na AliExpress.com a nakoupili tam. Bylo to levné, ale nepočítejte s dodáním pod 40 dnů.
  • Důležité je také vědět, že se může klidně stát, že zaplatíte DPH (stojí-li zboží nad 22 eur). Jestliže jste si objednali výrobek nad 150 eur, zaplatíte také clo.

Na co si dát pozor

Někdy jen zíráte, co se v obchodě může všechno stát tzv. v akci. Výrobek stojí například 3 000 Kč a vy ho chcete, ale zdá se vám pořád trochu drahý. Počkáte na nějakou slevovou akci a výrobek stojí 4 000 Kč. Přecenili ho totiž na 6 000Kč a pak slevili. No nekupte to! Dalším trikem bývají body za nákup. Když si totiž nakonec sečtete, kolik jste dali za všechny nákupové body, abyste získali výrobek za 350 Kč, možná se vám protočí panenky. Klasikou bývá zboží umístění tak, abyste ho očima nepropásli, takže se na něj jistě podíváte a máte chuť je koupit. No a akce 2 +1, 3 + 1, ty jistě znáte.

A na konci se vrátíme na e-shop. Už jste si kupovali třeba lístky na koncert a najednou vám před oči vyjela lišta – posledních 20 lístků, které si prohlíží 55 zájemců? No abyste pak rychle nekoupili. Tak to bývá docela obvyklá hříčka e-shopových prodejců a nezakládá se na pravdě.


Čtěte také:

Autor článku

Martin Ježek

Martin Ježek


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 5
Hlasováno: 1 krát

Články ze sekce: Spotřebitel