Finance.cz, 2010-11-23 10:38:49
Britský maloobchodní řetězec Tesco hodlá během příštích pěti let téměř zdvojnásobit své prodejní prostory ve střední a východní Evropě na 4,1 milionu metrů čtverečních ze současných zhruba 2,2 milionu. Oznámila to dnes firma, která působí rovněž v České republice. Dodala, že chce v rámci tohoto plánu urychlit expanzi menších obchodů a hypermarketů.
Společnost rovněž vkládá velké naděje do programu renovace hypermarketů. Upozornila, že tržby ve čtyřech nedávno renovovaných obchodech stouply téměř o pětinu. Program renovace hypermarketů ve střední a východní Evropě zahrnuje rozšíření nabídky o minimálně 5000 nových produktů a poskytování různých služeb, jako jsou například oční optika či fotografické služby.
Tesco se podobně jako jeho konkurenti snaží posilovat aktivity na rozvíjejících se trzích, a kompenzovat tak slabou poptávku v západní Evropě a Spojených státech. Firma provozuje zhruba 850 obchodů v České republice, Maďarsku, Polsku, na Slovensku a v Turecku. Tyto obchody v uplynulém roce utržily 7,6 miliardy liber (220 miliard Kč), a na celkových tržbách společnosti se tak podílely zhruba 12 procenty, napsala agentura Reuters.
Firma Tesco již v pondělí uvedla, že hodlá během příštích pěti let více než zdvojnásobit počet svých hypermarketů v Číně na více než 200. Její tržby na čínském trhu by se díky tomu měly zečtyřnásobit na zhruba čtyři miliardy liber ročně.
15:21 - Praha bude příští rok v hledáčku realitních investorůVyplývá to z průzkumu, jehož výsledky dnes zveřejnila poradenská společnost Colliers International.
09:45 - Německo ve 3.čtvrtletí zpomalilo růst kvůli stavebnictví a vývozu německé ekonomiky ve třetím čtvrtletí zeslábl v mezičtvrtletním srovnání na 0,7 procenta z dvacetiletého maxima 2,3 procenta ve druhém čtvrtletí.
10:38 - Tesco plánuje expanzi ve střední a východní EvropěTesco hodlá během příštích pěti let téměř zdvojnásobit své prodejní prostory ve střední a východní Evropě na 4,1 milionu metrů čtverečních ze současných zhruba 2,2 milionu.