Diskonty Penny zvýšily zisk na rekordních 703,7 mil. Kč

01.08.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 1. srpna (ČTK) - Diskontní prodejny Penny Market loni v Česku zvýšily čistý zisk ze 468 milionů korun v roce 2006 na rekordních 703,7 milionu Kč. Tržby obchodů Penny Market loni vzrostly o 1,3 miliardy korun na 17,5 miliardy korun. ČTK informaci získala z výroční zprávy společnosti Penny Market, která je společně se supermarkety Billa součástí německé obchodní skupiny REWE Group.

Společnost Penny Market, která na konci loňského roku provozovala v Česku 168 diskontních prodejen, patří spolu s řetězci Lidl a Plus mezi hlavní diskontní obchodníky na tuzemském trhu. Společnost Plus Discount v obchodním roce 2006/2007 končícím loni v dubnu vykázala ztrátu 47,8 milionu korun a její tržby klesly zhruba o 300 milionů korun na 11,649 miliardy korun.

Ztrátový byl v Česku i diskontní řetězec Lidl. V hospodářském roce 2006/2007, který skončil loni v únoru, snížilo 160 obchodů Lidl ztrátu z bezmála 880 milionů korun v roce 2005/2006 na 43 milionů korun. Tržby společnosti Lidl ČR vzrostly meziročně o 883 milionů korun na 14,322 miliardy korun.

Skupině REWE Group, jejíž součástí Penny Markety jsou, loni na žebříčku deseti největších tuzemských obchodníků patřilo s odhadovanými tržbami 31,6 miliardy korun páté místo. REWE Group by měla pozici na tuzemském trhu posílit, protože chce od skupiny Tengelmann koupit 146 diskontních prodejen Plus, které poté hodlá začlenit do sítě Penny. Fúzi nyní posuzuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Loni REWE Group rozšířilo síť Billa o bezmála stovku českých supermarketů Delvita.

Diskontní prodejny se v Česku těší rostoucí popularitě. Tuzemskému trhu ale stále dominují hypermarkety, ve kterých loni utrácelo největší část svých měsíčních výdajů za potraviny 38 procent českých domácností. Preference diskontních prodejen se loni zvýšily o jeden procentní bod na 25 procent. Obliba supermarketů se loni po poklesu v předchozích letech stabilizovala na 16 procentech.

Konkurence mezi diskontními řetězci zřejmě ještě přitvrdí, protože do Česka možná zamíří německý řetězec Aldi. Společnost Aldi loni v Plzni založila dceřinou firmu Aldi Czechia a nyní má v Česku na své jméno zaregistrovanou i internetovou doménu www.aldi.cz. O příchodu dravého diskontního řetězce Aldi na český trh spekulují odborníci již dlouho. Společnost Aldi, která má v Evropě několik tisíc prodejen s potravinami a spotřebním zbožím, totiž expanduje na Slovensko, do Maďarska a Polska.

Deseti největším obchodním řetězcům v roce 2007 podle předběžných údajů analytické firmy Incoma Research a časopisu Moderní obchod vzrostly tržby meziročně o 31,3 miliardy korun na rekordních 289,1 miliardy korun. Desítka největších obchodníků loni posílila podíl na domácím trhu, který se v rychloobrátkovém zboží zvýšil z 63 procent v roce 2006 na 66 procent.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK