Automobily často mění své majitele. Někdo prodává jiný kupuje. S každou takovouto změnou dochází ke zrušení nebo uzavření pojistné smlouvy na povinné ručení. Máte určité povinnosti pokud prodáváte nebo kupujete auto. Také pojišťovna musí v případě zrušení smlouvy vrátit přeplatek pojistného a vystavit doklad, že vozidlo nemělo škodní událost (lze potom získat slevu - bonus z pojistného při uzavření nové smlouvy).
A nyní co trápí čtenáře, který položil dotaz na poradna.finance.cz:
"Dotaz se týká povinného ručení motorových vozidel. V případě zrušení pojistky prodejem vozidla je pojišťovna povinna vrátit pojistné od následujícího měsíce. Do kdy to musí udělat a co mohu dělat, pokud tak neučiní? Od mého oznámení ukončení pojistky uběhly více než tři měsíce a dosud jsem nedostal ani potvrzení o bezeškodním průběhu, o které jsem též žádal."
Odpověď poradce společnosti FiM - Finanční marketing, s.r.o.:
"Termín do kdy musí pojišťovna vrátit přeplatek pojistného a vystavit doklad o bezeškodním průběhu má každá pojišťovna stanoveno ve "Všeobecných pojistných podmínkách", které schvaluje ministerstvo. Protože z vašeho dotazu nevím, o kterou pojišťovnu se jedná, doporučuji Vám ještě jednou zažádat o vystavení dokladu a vrácení přeplatku. Pokud nebude ze strany pojišťovny žádná odezva, podal bych stížnost na ČKP."
Je možné, že se oznámení tohoto klienta ztratilo, a proto poradce doporučuje ještě jednou tuto záležitost pojišťovně oznámit. Je však také možné, že pojišťovna čeká na vrácení karty = dokladu o pojištění. Z vlastní zkušenosti - pojišťovna poslala doklad o bezeškodním průběhu až po tom, co obdržela starý doklad o pojištění a zelenou kartu. Takže pozor i tady může být zakopaný pes.