Postup České pojišťovny při likvidaci povodní

14.08.2002 | , Finance.cz
Domovská stránka


Praha (13.8.2002) Krizový štáb vrcholového vedení České pojišťovny dnes poprvé zasedal. Shrnul dostupné informace a určil další postup likvidace škod. Česká pojišťovna má v postižených oblastech několik set tisíc klientů z řad fyzických osob a několik desítek tisíc klientů, právnických osob.

Už dnes je jasné, že rozsahem škod se tato živelní událost zařadí mezi největší v moderní historii České republiky. Je možné, že rozsah škod bude dokonce vyšší než na Moravě v roce 1997. V nejvíce postižených regionech byl vyhlášen vládou stav nouze, mnohé lokality jsou neprůjezdné a nastalá situace tedy momentálně nedovoluje likvidátorům České pojišťovny v těchto oblastech prohlídku škod. Z tohoto důvodu je nemožné určit konečnou výši škod a každý předběžný odhad může být velmi zkreslen.
K minulému pátku jsme jen v jižních Čechách odhadovali   výši škod kolem 75 milionů korun, v Praze pak odhad činil 20 milionů korun. Počet pojistných událostí půjde minimálně do desítek tisíc.
Česká pojišťovna prosí klienty, aby vyčkali příchodu pracovníků ČP, kteří poškozené objekty prohlédnou. Hlášení pojistné události je možné učinit nejen na pobočkách a agenturách ČP, ale přímo na obecních nebo místních úřadech, kde budou k dispozici formuláře na hlášení pojistných událostí. Pojistnou událost je možné nahlásit po telefonu či faxem. K tomuto účelu 24 hodin denně funguje telefonní číslo 02/6715 8328 a faxové číslo 02/6715 8300. Vyplněné oznámení pojistné události, které lze též stáhnout na internetové stránce www.cpoj.cz nebo ČP přijímá i poštou na adrese:
Česká pojišťovna a.s.
Klientský servis - povodně 2002
Kodaňská 46
100 10 Praha 10

K přihlášení pojistné události je třeba prokázat totožnost. Likvidaci urychlí správný postup pojištěného - nahlášení pojistné události doplněné seznamem poškozených nebo zničených věcí a v nejlepším případě také fotodokumentací. Likvidátor klientovi termín prohlídky předem ohlásí. U nejzávažnějších případů pak dojde k okamžité výplatě záloh. Další úhrady škod bude ČP poskytovat klientům tak, jak bude postupovat jejich odstraňování.
ČP je připravena mobilizovat v postižených okresech maximum zaměstnanců ČP a vypomáhat budou rovněž zaměstnanci z jiných regionů či důchodci.

V nejvíce postižených regionech jsou pro naše klienty zřízeny linky pomoci. V Jihočeském a Západočeském kraji to jsou tyto:

okres České Budějovice   038 / 773 82 36, 773 83 77
okres Strakonice               0342 / 36 71 61, 36 71 11
okres Písek                       0362 / 76 71 63, 76 71 11
okres Tábor                      0361 / 20 31 25
okres J.Hradec                  0331 / 37 41 10

okres Karlovy Vary   017/3337152
okres Plzeň               019/7170417
okres Klatovy           0186/355101
okres Domažlice       0189/739216

Richard Kapsa
ředitel odboru komunikace
Česká pojišťovna a.s.

 

 

Autor článku

 


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: Domovská stránka