Inzerce u deníků v září meziročně poklesla o 33 milionů

18.10.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 18. října (ČTK) - Hrubé příjmy z inzerce v celostátních denících v září meziročně poklesly o zhruba 33 milionů korun na 442,5 milionu Kč. Ve srovnání s letošním srpnem, který patří z hlediska inzerce k nejslabším měsícům v roce, si deníky naopak polepšily o 158 milionů korun. Statistiku o hrubých inzertních příjmech společnosti TNS Media Intelligence zveřejnil internetový server Reklamavnovinach.cz.

Podle koordinátora mediálních služeb Unie vydavatelů Jana Pochmana tato čísla reflektují celoroční trend poklesu příjmů z reklamy, přesto se však na základě jednoho měsíce nedá více usuzovat.

Pokles reklamy u deníků však není tak špatný, jak se původně předpokládalo. Například podle odhadů společnosti OMD z konce srpna by měl klesnout objem inzertních výdajů u všech tištěných médií v letošním roce meziročně o 36 procent na 5,47 miliardy korun a tento trend by měl pokračovat i v příštím roce dalším poklesem v míře 18 procent. Podle odhadů TNS Media Intelligence činí meziroční propad objemu inzertních příjmů u novin ke konci září 13,53 procenta a vydavatelé tak za inzerci letos inkasovali 8,149 miliardy korun.

S výjimkou Blesku, který si v meziročním srovnání polepšil o zhruba 57 milionů korun na 118 milionů a Aha!, které si polepšilo o čtyři miliony Kč na 21 milionů korun, si ostatní deníky pohoršily. Nejvíce pak Mladá fronta Dnes, která v meziročním srovnání utržila za reklamu letos v září o zhruba 30 milionů méně než loni a její inzertní příjem tak klesl na 113 milionů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK