Automobilky Toyota a GM v lednu prudce zvýšily prodej v Číně

04.02.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Tokio 4. února (ČTK) - Největší japonská i světová automobilka Toyota Motor v lednu zvýšila prodej na rychle rostoucím čínském trhu meziročně o 53 procent na 72.000 vozů. Největší americká automobilka General Motors prodej v Číně dokonce téměř zdvojnásobila na rekordních 219.192 vozů. Informovala o tom dnes agentura AP.

Měsíční prodej GM v Číně tak poprvé v historii překročil hranici 200.000 vozů. "Poptávka byla v lednu silná téměř ve všech tržních segmentech," uvedl šéf čínské divize GM Kevin Wale. "Je to pozitivní známka pro celý rok 2010," dodal.

Toyota uvedla, že její plány na expanzi na čínském trhu zůstávají beze změny navzdory současným problémům se závadou u plynových pedálů. Firma minulý měsíc kvůli této závadě svolala v Číně k opravě 75.552 sportovně-užitkových automobilů RAV4.

Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně kompenzovat pokles prodeje na rozvinutých trzích. Čína loni vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. Klíčovou roli v rychlém růstu čínského trhu nyní hrají vládní opatření na podporu poptávky.

Celkový prodej motorových vozidel v Číně se loni zvýšil o 46 procent na rekordních 13,6 milionu vozů. Očekává, že prodej poroste také v letošním roce, i když mírnějším tempem. To by se podle některých analytiků mělo pohybovat kolem 15 procent.

Toyota předloni připravila GM o pozici největší světové automobilky podle objemu prodeje. GM vládla globálnímu automobilovému trhu více než tři čtvrtě století. Loni však musela za vládní pomoci projít bankrotovým režimem a v současnosti pracuje na prodeji některých svých aktivit.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK