Počet uživatelů českého YouTube se za rok zdvojnásobil -------------------- --------------------

12.02.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 12. února (ČTK) - Počet uživatelů, kteří každý týden navštíví stránky české verze videoserveru YouTube, se od jeho vzniku na podzim 2008 více než zdvojnásobil. Přesná čísla ale server, který byl již krátce po svém spuštění nejnavštěvovanějším tuzemským portálem s videem, nezveřejňuje. Uvedla to mluvčí mateřské firmy Google v ČR Janka Zichová. Mateřský server YouTube.com oslaví příští týden pět let od svého vzniku.

Podle loňského průzkumu společnosti Nurago je délka jedné návštěvy na YouTube ve srovnání s nejbližším tuzemským konkurentem Stream.cz minimálně dvakrát delší a počet zhlédnutých stránek je na YouTube.cz desetkrát vyšší. Návštěvy na YouTube.cz tvoří zhruba 90 procent všech návštěv stránek s nabídkou videa v Česku.

Počet uživatelů YouTube.cz by se podle internetového odborníka Patricka Zandla mohl pohybovat kolem 2,5 milionu lidí měsíčně. Stream.cz, který je propojen s největším tuzemským portálem Seznam, odkud na něj míří většina návštěvníků, měl v prosinci 1,94 milionu uživatelů a 32,5 milionu zhlédnutých stránek.

Nejoblíbenějším videem, které si Češi na YouTube pouští, je klip k písni What A Wonderful World od Luise Armstronga, který dosud zaznamenal přes 9,2 milionu zhlédnutí. V loňském roce v české mutaci serveru nejvíce bodovaly klipy písničkáře Xindla X, zpěvačky Lucie Vondráčkové a skupiny Green Day.

Nejsledovanějším videem od českých autorů je dosud animovaná rozcvička Mňam Mňam Bobík s téměř 4,8 milionu zhlédnutí, následuje video ze závodu v Truck trialu v Tříči s více než čtyřmi miliony stažení a třetí nejsledovanější je skeč Šílený Ota, který vidělo kolem 3,5 milionu lidí.

Stránky YouTube vydělávají na zobrazování textové a grafické reklamy. Roste také počet partnerských a sponzorovaných kanálů. Sponzorský kanál má na YouTube například Vodafone, Nike, Oriflame nebo Nike. "V současné době pozorujeme na českém trhu rostoucí zájem inzerentů o tuto platformu, plánujeme proto v roce 2010 uvést další novinky, které portfolio reklamních formátů na YouTube rozšíří," uvedl prodejní manažer české pobočky Google Daniel Nohel.

Na mateřském serveru YouTube.com lidé denně zhlédnou více než miliardu videí a každou minutu přibude 20 hodin nových videozáznamů. YouTube je zároveň druhým největším světovým vyhledávačem.

Autor článku

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK