ČD letos chtějí v obchodech Lidl prodat jízdenky pro 100.000 lidí

03.03.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 3. března (ČTK) - České dráhy letos chtějí v diskontních obchodech Lidl prodat jízdenky na vlak pro nejméně 100.000 cestujících. Novinářů to dnes řekl ředitel odboru produktů a obchodu Českých drah Aleš Ondrůj. Lidl poprvé prodával lístky ČD loni v říjnu a před vánočními svátky akci zopakoval. Celkem si loni lidé v prodejnách Lidl pořídili zhruba 28.000 jízdenek na vlaky ČD. Nyní ČD nabídnou v pražských a brněnských obchodech Lidl cenově zvýhodněné poukázky na cestování vlakem mezi Prahou a Brnem.

"Naším cílem je přepravit v roce 2010 na jízdenky prodané prostřednictvím prodejen Lidl nejméně 100.000 zákazníků," uvedl Ondrůj, podle kterého v obchodech Lidl budou letos k dostání jak síťové jízdenky ČD Net Lidl pro vybrané dny v roce, tak i speciální poukázky na vybrané trasy. V přípravě jsou prý i společné nabídky pro cestování do zahraničí nebo na výlety v ČR.

ČD se pomocí jízdenek prodávaných v obchodech Lidl snaží co nejvíce využít kapacitu vlaků například o vánočních či státních svátcích. Prodej jízdenek ČD je výhodný i pro Lidl, který získá provizi z jejich prodeje. Hodně lidí, kteří si přijdou pro jízdenku, zároveň v obchodech Lidl nakoupí další zboží.

Prodej vlakových jízdenek není pro Lidl úplnou novinkou. Společnost totiž například v roce 2005 prodávala v Německu levné lístky na vlak, o které byl mezi zákazníky obrovský zájem a před jejími diskontními prodejnami se tvořily dlouhé fronty lidí. Německé dráhy tehdy v obchodech Lidl prodaly několik milionů bianco lístků pro cestu tam a zpět po celém Německu.

Svých 210 prodejen Lidl v Česku provozuje po celé republice. S předloňskými odhadovanými tržbami 17,5 miliardy korun Lidl obsadil mezi tuzemskými diskontními řetězci druhé místo za společností Penny Market, jejíž tržby činily 20 miliard korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK