Supermarketům Billa loni v ČR vzrostl obrat na 21,8 mld. Kč

06.04.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 6. dubna (ČTK) - Společnost Billa, která v Česku provozuje zhruba 200 supermarketů, loni zvýšila obrat meziročně o 15,7 procenta na 21,787 miliardy korun. Novinářům to dnes řekl generální ředitel firmy Billa pro ČR a Slovensko Jaroslaw Szczypka. Loňský hospodářský výsledek tuzemských supermarketů Billa ale nezveřejnil. V roce 2008 Billa zvýšila čistý zisk na 115,6 milionu korun z 86,5 milionu o rok dřív.

Billa loni na tuzemském trhu otevřela 25 nových supermarketů a 11 prodejen zrekonstruovala. Obchodní řetězec tak na konci loňského roku čítal 196 supermarketů, přičemž nyní se jejich počet zvýší na 200.

V uplynulých letech Billa výrazně posílila pozici na tuzemském trhu. Na přelomu let 2007 a 2008 převzala 97 supermarketů Delvita, jejichž provozovatel se kvůli ztrátám rozhodl odejít z Česka, přičemž 70 z nich se Billa rozhodla zachovat v provozu. Poté Billa získala také 34 diskontních prodejen Plus.

Supermarkety Billa patří společně s diskontními prodejnami Penny Market do německé obchodní skupiny REWE Group. Na loňském žebříčku největších tuzemských obchodníků připadlo REWE Group s odhadovanými tržbami 48,5 miliardy korun druhé místo za skupinou Schwarz ČR (Kaufland, Lidl), jejíž tržby činily 59 miliard korun. "Naším cílem je stát se na zdejším trhu číslem jedna. Zatím jsme druzí," podotkl Szczypka, podle kterého bude Billa v Česku otevírat nové supermarkety.

Tržby deseti největších tuzemských obchodních řetězců loni kvůli změně v jejich struktuře i hospodářské krizi klesly poprvé od roku 1993, kdy bylo jejich sledování zahájeno. Zatímco v roce 2008 jejich tržby činily 312 miliard korun, tak loni se podle předběžných údajů společnosti Incoma GfK a časopisu Moderní obchod snížily meziročně o tři miliardy korun na 309 miliard korun.

Přehled deseti největších obchodních řetězců v roce 2009 Pořadí Skupina / Firma Počet prodejen

2009 Tržby (v mld. Kč, včetně DPH)

2009 1. Schwarz ČR (Kaufland, Lidl) 306 59,0 2. Rewe ČR

(Billa, Penny Market) 519 48,5 3. Tesco Stores ČR 135 46,5 4. Ahold Czech Republic (supermarkety a hypermarkety Albert) 279 43,0 5. Makro Cash&Carry ČR 13 36,6 6. Globus ČR 14 26,3 7. GECO Tabak 225 17,2 8. Spar ČR (hypermarkety Interspar, supermarkety Spar) 33 13,8 9. Peal (převážně velkoobchodní aktivity) 9,5 10. Ikea ČR 4 9,0 1.-10. Celkem 1528 309,4

- tabulka je sestavena podle předběžných výsledků a odhadů

Zdroj: Incoma Gfk, Moderní obchod

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK