Velkoobchodům Makro loni kvůli krizi poprvé klesly tržby

26.05.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 26. května (ČTK) - Velkoobchodní společnosti Makro Cash&Carry ČR loni v Česku kvůli hospodářské krizi poprvé klesly tržby (bez započtení DPH) meziročně o 2,5 miliardy korun ze 34,92 miliardy korun v roce 2009 na 32,4 miliardy korun. Vyplývá to z tiskové zprávy, kterou dnes Makro Cash&Carry ČR zaslalo ČTK. Makro v ČR provozuje 13 velkoobchodních center a má přes 800.000 registrovaných zákazníků z řad podnikatelů, zejména obchodníků a firem podnikajících v gastronomii.

ČTK zjišťuje vyjádření Makra k poklesu loňských tržeb. Vedení velkoobchodního řetězce ale už loni upozornilo, že jeho zákazníci z řad nezávislého maloobchodu a gastronomie na svých tržbách pocítili hospodářskou krizi, což se promítlo v jejich nákupech zboží. Makro proto některým zákazníkům nabídlo nový slevový systém, aby se s krizí lépe vyrovnali.

První prodejnu na tuzemském trhu Makro otevřelo v roce 1997 v Ostravě a poté po celé republice postupně vybudovalo 13 velkoobchodních center, přičemž do loňska firma každoročně zvyšovala tržby.

S poklesem poptávky se loni potýkala většina tuzemských obchodníků. Tržby deseti největších tuzemských obchodních řetězců v roce 2009 kvůli změně v jejich struktuře i hospodářské krizi klesly poprvé od roku 1993, kdy bylo jejich sledování zahájeno. Zatímco v roce 2008 jejich tržby činily 312 miliard korun, loni se snížily meziročně o tři miliardy korun na 309 miliard korun.

Makro dnes oznámilo, že rozšířilo nabídku svých služeb o dovoz zakoupených elektrických spotřebičů a nábytku až do provozoven či kanceláří svých zákazníků. Dosud Makro toto zboží doručovalo pouze k provozovně zákazníka.

Společnost Makro Cash&Carry ČR je součástí nadnárodní skupiny Metro Group, která ve 31 zemích provozuje zhruba 665 velkoobchodních center.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK