Majitel KFC má nižší zisk, přesvědčivý není ani celoroční výhled

14.07.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Los Angeles 14. července (ČTK) - Americké společnosti Yum Brands, která mimo jiné vlastní řetězec restaurací s rychlým občerstvením Kentucky Fried Chicken (KFC), klesl ve druhém čtvrtletí čistý zisk na 286 milionů dolarů (asi 5,8 miliardy Kč). Před rokem zisk činil 303 milionů USD. Investory nenadchnul ani celoroční výhled.

Zisk na akcii klesl na 59 centů ze 63 centů před rokem. Tehdy ale podnik zaúčtoval mimořádný příjem 68 milionů dolarů v souvislosti se zvýšením podílu v provozovateli sítě KFC v Šanghaji. Bez jednorázových položek zisk na akcii v letošním čtvrtletí činil 58 centů, zatímco na trhu se čekal zisk 55 centů na akcii.

Tržby meziročně vzrostly na 2,57 miliardy dolarů z předchozích 2,48 miliardy USD. Ředitel podniku David Novak řekl, že s ohledem na obtížné makroekonomické klima je firma s výsledky spokojena, investorům ale takové sdělení nestačilo. Zarazilo je hlavně to, že firma snížila výhled zisku na akcii na celý letošní rok na 2,43 USD.

Yum Brands v posledních letech hodně těží z expanze v Číně. V obchodech, které jsou tam v provozu minimálně rok, se ale tržby ve druhém čtvrtletí zvýšily jen o čtyři procenta. Novak také uvedl, že je třeba v Číně počítat se zvyšováním mzdových nákladů. Investoři tyto informace vyhodnotili jako negativní a poslali akcie firmy dolů o tři procenta.

Yum Brands vedle řetězce KFC provozuje i řetězce Taco Bell a Pizza Hut. V České republice je více než 50 restaurací KFC, které na základě licence provozuje polská společnost AmRest.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK