Prodejci kávy Tchibo Praha loni mírně klesl obrat i zisk

05.08.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 5. srpna (ČTK) - Společnosti Tchibo Praha, významnému tuzemskému prodejci kávy a spotřebního zboží, loni meziročně klesl obrat o 22 milionů na 1,775 miliardy korun. Zisk 82,6 milionu Kč byl zhruba o šest milionů nižší než předloni, sdělila ČTK mluvčí společnosti Eva Kadlecová.

Tchibo se podle mluvčí v uplynulém období více zaměřilo na konsolidaci svých aktivit a firma se více orientovala na hlavní složky obchodní činnosti. "Dosažený obrat a zisk tak v konečném důsledku vedl ke zvýšení ziskovosti," uvedla Kadlecová.

"Společnost Tchibo opustila v loňském roce ze strategických důvodů segment kávových specialit 3v1 a 2v1, který se dlouhodobě nevyvíjel dle očekávaných předpokladů," řekla Kadlecová. Firma se do budoucna naopak více zaměří na prodej pražené kávy, kde je dlouhodobě jedničkou tuzemského trhu, i na segment instantní kávy.

Tchibo v Česku prodává stejnojmennou kávu, kávu značky Jihlavanka, od roku 2002 také značku Davidoff Café. V roce 2004 začala firma v tuzemsku budovat síť prodejen, ve kterých prodává pod svou značkou také spotřební zboží. Nabídka obchodů sahá od oblečení přes sportovní potřeby či bytové doplňky a nádobí po elektroniku. Tyto produkty distribuuje Tchibo také prostřednictvím obchodních řetězců.

Vlastníkem firmy sídlící v Jihlavě je prostřednictvím společnosti Eduscho Austria německá firma Tchibo GmbH. Na tuzemském trhu působí Tchibo od roku 1991.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK