Šéfredaktorem týdeníku Euro bude od září Pavel Páral

25.08.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 25. srpna (ČTK) - Novým šéfredaktorem ekonomického týdeníku Euro se od září stane Pavel Páral (48), který ve funkci nahradí Istvána Lékó. Vydavatel týdeníku, společnost Euronews, to dnes oznámila ČTK. Páral už v minulosti v Euru působil jako zástupce šéfredaktora, vedl také redakci podnikatelského týdeníku Profit.

Současně s Páralovým příchodem bylo jmenováno i nové vedení redakce týdeníku. Zástupcem šéfredaktora bude Jan Hrbáček, do pozice hlavní editorky přichází Božena Hažová. Ve funkci hlavního obrazového redaktora a zároveň art directora bude působit Tomáš Novák, hlavním ekonomickým analytikem časopisu se stane Miroslav Zámečník.

"S příchodem nového vedení redakce je spojeno i její výrazné posílení o další nové redaktory a editory," uvedla společnost v tiskové zprávě bez dalších podrobností. Páral hodlá podle svých slov posilovat a rozvíjet týdeník jak v tištěné formě, tak na webu.

Lékó odchází z Eura po dvanáctiletém působení ve vedení redakce. Podle dřívějších informací od Euronews se chce soustředit na své soukromé projekty.

Páral je v současnosti komentátorem deníku Mladá fronta Dnes. Na podzim 2008 se stal šéfredaktorem podnikatelského týdeníku Profit, tuto pozici ale ke konci února 2009 opustil údajně kvůli neshodám s důležitými členy redakce. Před nástupem do Profitu pracoval jako šéf komentátorů Mladé fronty Dnes a zástupce šéfredaktora právě v Euru. Stejnou funkci zastával také v deníku Slovo a v Zemských novinách. Pracoval i v Právu. V minulosti byl členem dozorčí rady vydavatelství Stanford, od prosince 2007 do loňského května. Od listopadu 2007 je členem správní rady Nadačního fondu Microfinance.

Euro bylo v letošním prvním pololetí nejprodávanějším ekonomickým časopisem. Podle Kanceláře ověřování nákladu ABC ČR se v průměru na každé vydání týdeníku prodalo 22.581 výtisků, což je zhruba o 2600 více než u druhého Profitu a asi o 4500 kusů více než u třetího Eurozpravodaje.

Každé číslo Eura si letos podle průzkumu čtenosti Media Projekt agentur GfK Praha a Median přečetlo 100.000 lidí. To je o zhruba 2000 méně než u prvního Ekonomu. Třetí Eurozpravodaj měl v pololetí čtenost 88.000 a čtvrtý Profit četlo 47.000 lidí.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK