Billa ve středu v Brně otevře svou první malou prodejnu v ČR

14.09.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Brno 14. září (ČTK) - Řetězec Billa ve středu otevře v Brně svou první malometrážní prodejnu v Česku. Obchod podobného formátu jako konkurenční Tesco Expres, který bude nabízet hlavně čerstvé potraviny, vznikl v Křenové ulici poblíž centra. Pokud se koncept malé samoobsluhy pro rychlý nákup osvědčí, chce Billa vybudovat v ČR další. Síť malých samoobsluh v Česku už třetím rokem buduje konkurenční společnost Tesco Stores ČR, která jich nyní provozuje více než dvě desítky.

"Právě v Brně jsme našli ideální prostor na testování nového konceptu," uvedl generální ředitel společnosti Billa Jaroslaw Szczypka v tiskové zprávě. "První výsledky vyhodnotíme ještě letos. Na jejich základě pak určíme strategii dalšího rozšiřování malometrážních prodejen," dodal.

Nová brněnská prodejna Billa má plochu 150 metrů čtverečních a zaměstná 13 lidí. Nejmenší supermarkety přitom mají zpravidla plochu 400 metrů čtverečních.

Obchodní řetězce už velká města obsadily a nyní se snaží hledat další prostor pro expanzi a upevnění pozice na trhu, který jim nabízí právě malé samoobsluhy. Například Tesco malé prodejny Tesco Expres staví v centrech velkých měst či v menších obcích, na které jsou klasické supermarkety moc rozložité.

Prodejny Tesco Expres mají plochu 300 až 500 metrů čtverečních, 90 procent jejich sortimentu tvoří potravinové zboží a drogerie a deset procent spotřební a sezónní sortiment. "Expresy jsou velmi oblíbené. Zákazníci je využívají zejména pro každodenní nákupy, jsou tak vhodným doplňkem hypermarketů, které slouží zejména pro větší týdenní nákupy. Letos plánujeme otevřít zhruba 30 obchodů, z nichž dvě třetiny budou menší prodejny," uvedla mluvčí Tesco Stores ČR Eva Karasová.

Potenciál malých samoobsluh se rozhodla zužitkovat i česko-slovenská investiční skupina Penta, která v Česku buduje síť samoobsluh Žabka. Od jara 2008 byla na tuzemském trhu otevřena stovka prodejen Žabka. Do tří let chce mít Žabka po celém území ČR 250 samoobsluh, které v centrech měst a rušných komerčních a rezidenčních oblastech nabízejí základní potraviny, drobnou drogerii a spotřební zboží.

Billa v ČR provozuje zhruba 200 supermarketů a loni zvýšila obrat meziročně o 15,7 procenta na 21,79 miliardy korun. V roce 2009 na českém trhu otevřela 25 nových supermarketů a 11 prodejen zrekonstruovala. V uplynulých letech Billa výrazně posílila pozici na tuzemském trhu. Na přelomu let 2007 a 2008 převzala 97 supermarketů Delvita, jejichž provozovatel se kvůli ztrátám rozhodl odejít z Česka, 70 z nich se Billa rozhodla zachovat v provozu. Poté získala 34 diskontních prodejen Plus. V Česku zaměstnává téměř 6000 lidí.

Supermarkety Billa patří společně s diskontními prodejnami Penny Market do německé obchodní skupiny REWE Group. Na loňském žebříčku největších tuzemských obchodníků připadlo REWE Group s odhadovanými tržbami 48,5 miliardy korun druhé místo za skupinou Schwarz ČR (Kaufland, Lidl), jejíž tržby činily 59 miliard korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK