Pojišťovny: Pojištění služebních cest letos roste

21.09.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 21. září (ČTK) - Tuzemské firmy začaly v letošním roce po krizi zase více posílat své zaměstnance do zahraničí a pojišťovny zaznamenaly nárůst pojištění služebních cest. Na dovolených naopak Češi stále šetří, jezdí na dovolenou na kratší dobu a využívají více zájezdů na poslední chvíli. Pojistky čím dál častěji uzavírají přes internet, vyplývá to z ankety ČTK mezi domácími pojišťovnami.

"Nárůst pojistek služebních cest činí do deseti procent," řekl dnes novinářům člen představenstva Evropské cestovní pojišťovny Ondřej Rušikvas. Pojištění nejenom individuálních, ale i služebních cest je růstové, doplnil mluvčí Allianz Václav Bálek. Vzhledem k tomu, že se zvyšuje průměrné pojistné, lze z toho usuzovat, že se také prodlužuje doba strávená v zahraničí na služební cestě, dodal.

"Lidé se snaží v letošním roce na dovolené ušetřit, takže si ji berou na nižší počet dní. Také si zvykli kupovat zájezdy "na poslední chvíli." Zaznamenali jsme pokles u organizovaného cestovního ruchu. Naopak Češi si stále častěji nakupují letenky, ubytování i cestovní pojistky přes internet. Pojištění on-line stouplo o dvacet procent," popsal dnes novinářům nové trendy v cestovním ruchu Rušikvas.

S cestovním pojištěním České pojišťovny se ročně do zahraničí vydává zhruba milion lidí a každoročně stoupá počet těch, kteří si právě tuto pojistku sjednávají po internetu, souhlasila mluvčí ČP Dagmar Koutská. Letos si prý klienti prostřednictvím webu sjednávali nejenom klasické pojištění léčebných výloh, ale například i pojistit psa, kočku nebo fretku či v době dovolené opuštěnou domácnost. Celkem devět z deseti klientů vyjíždí soukromě, hlavně na letní a zimní dovolené. Třetina smluv se sjednává na tři až pět dní, každá osmá smlouva je na týden, na dobu 12 až 15 dnů se pojišťuje necelých pět procent klientů.

Mluvčí Generali Jiří Cívka vidí jako zajímavý trend sjednání celoročního cestovního pojištění jako svatební dar. Svatba je finančně nákladná událost a řada mladých párů odkládá svatební cestu na pozdější dobu. Mladí manželé prý velice často využívají pro svatební cesty "last minute" nabídky cestovních kanceláří. Neznají čas ani destinaci. Z tohoto pohledu je celoroční cestovní pojištění dárkem, který za novomanžele vyřeší jednu starost navíc, podotkl.

Autor článku

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK