Nestlé Česko loni vzrostl zisk, tržby ale kvůli krizi klesly

11.11.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 11. listopadu (ČTK) - Potravinářské společnosti Nestlé Česko loni vzrostl čistý zisk zhruba o 34 milionů korun na 501,8 milionu Kč. Tržby však firmě v důsledku hospodářské krize klesly o necelých pět procent na 10,17 miliardy korun. ČTK to zjistila z loňské výroční zprávy společnosti.

"Pro rok 2009 bylo specifické, že se ve všech odvětvích ekonomiky včetně trhu potravin projevil dopad světového hospodářského poklesu," uvedl ve zprávě dřívější generální ředitel a jednatel společnosti Jari Esko Latvanen. Maloobchod s potravinami podle Českého statistického úřadu meziročně poklesl o 2,3 procenta, tržby specializovaných potravinářských prodejen se snížily dokonce o 6,9 procenta. To se projevilo také na tržbách potravinářských firem.

Tržby za produkci z tuzemských závodů Nestlé, jimiž jsou Zora Olomouc a Sfinx Holešov, loni přesáhly 5,5 miliardy korun. Česká pobočka Nestlé navíc v loňském roce v tuzemsku prodala výrobky za více než 4,6 miliardy korun vyrobené v rámci švýcarského koncernu v zahraničí.

Více než 44 procent v tuzemsku vyrobených cukrovinek směřovalo na vývoz. Výrobky ze Zory a Sfinxu se prodávají především na Slovensku, ale také v Maďarsku, Polsku a Velké Británii. Vyvážejí se také do Ruska či Austrálie.

Nestlé, mezinárodní potravinářská společnost s ústředím ve Švýcarsku, vstoupila do české cukrovinkářské výroby počátkem 90. let minulého století. V ČR vyrábí cukrovinky pod tradičními tuzemskými značkami Orion, Bon Pari, Deli či Studentská pečeť. Nestlé také dodává na český trh například instantní kávy Nescafé, dehydratované kulinářské výrobky a tekuté koření Maggi nebo krmiva pro psy a kočky značky Purina.

Autor článku

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK