Šéf PKP Cargo popřel, že by se jednalo o fúzi firmy s ČD Cargo

05.01.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Varšava 5. ledna (zpravodajka ČTK) - Předseda představenstva polského nákladního železničního přepravce PKP Cargo Wojciech Balczun popřel informace o tom, že by se jednalo o možném spojení této společnosti s českým ČD Cargo. O plánu českého ministerstva dopravy na možné sloučení ČD Cargo a PKP Cargo v úterý napsal deník Mladá fronta Dnes (MfD).

"Žádná jednání ve věci prodeje akcií PKP Cargo ani s českým ČD Cargo, ani s českým ministerstvem dopravy se nekonají a nekonala," řekl Balczun v úterý internetovému portálu wnp.pl. "Jednání nevedeme ani s žádným jiným investorem, protože proces samotné privatizace ještě nezačal," dodal.

Polská vláda plánuje PKP Cargo prodat, nicméně ministerstvo infrastruktury ještě žádná rozhodnutí v této věci neudělalo. V současnosti ministerstvo analyzuje různé možnosti prodeje nákladního železničního přepravce. V některých polských médiích se ještě v prosinci objevila informace, že privatizace by se mohla uskutečnit v letošním roce.

Také mluvčí skupiny PKP Lukasz Kurpiewski, jejíž je PKP Cargo součástí, už v úterý zprávy o plánovaném spojení polského a českého nákladního přepravce označil za "mediální a ne skutečný fakt".

Náměstek českého ministra dopravy Jakub Hodinář v úterním deníku Mladá fronta řekl, že na české i polské straně vznikla pracovní skupina, která se možným spojením ČD Cargo a PKP Cargo zabývá. Český stát už v minulosti přemýšlel o spojení se slovenským Cargem, Slováci však nakonec ztratili zájem. Ministr dopravy Vít Bárta se netají vizí spojit v jeden holding České dráhy, ČD Cargo a nakonec i Správu železniční dopravní cesty.

PKP Cargo koncem loňského listopadu založilo společnost PKP Cargo International se sídlem v Bratislavě, která chce nabízet služby například na Slovensku, v Rakousku, v Maďarsku nebo v Rumunsku. V první fázi pro tuto společnost mají náklady vozit po železnici místní dopravci, až získá potřebné licence, chce je vozit sama.

PKP Cargo samostatně působí v Česku, nově získalo do roku 2014 bezpečnostní certifikát i pro Německo. PKP Cargo v roce 2009 hospodařilo se ztrátou skoro půl miliardy zlotých (přes tři miliardy korun), podle odhadů měla společnost loni zisk okolo 40 milionů zlotých.

Autor článku

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK