Prvních 15 potravinářů může užívat nové logo s českou vlajkou

22.06.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 22. června (ČTK) - Prvních 15 tuzemských výrobců potravin může ode dneška označovat své produkty novým logem s českou vlajkou a nápisem "Český výrobek - garantováno Potravinářskou komorou ČR". Certifikáty dnes potravinářům slavnostně předal prezident Potravinářské komory Miroslav Toman. Mezi prvními uživateli značky, jež má garantovat, že jimi označený výrobek byl vyroben převážně z domácích surovin, jsou mlékárny, pekaři, zpracovatelé masa, ale také například firma věnující se pěstování hub.

Ke značce kvalitních potravin Klasa nebo označení Regionální potravina tak od dnešního dne oficiálně přibývá další marketingový nástroj. Někteří výrobci potravin ze své vlastní vůle státní vlajku v různém provedení na svých výrobcích už delší čas používají.

"Mezi oceněnými jsou jak malé rodinné firmy, tak velké společnosti, které zastávají přední místa na českém trhu," uvedl Toman s tím, že ještě letos na podzim by certifikáty měli získat další výrobci.

Základní podmínkou pro udělení práva používat logo s vlajkou je zpracování produktu na území České republiky a dodržení stanoveného podílu hlavní suroviny z tuzemských zdrojů, který se u jednotlivých kategorií liší.

Aby mohlo získat certifikát například maso, musí pocházet ze zvířat chovaných a poražených v ČR a být získáno bouráním ve schváleném závodu na území ČR, u masných výrobků je podíl českého masa stanoven na 70 procent. Podíl mléka z Česka u mléčných výrobků činí 90 procent, pekařský výrobek pak musí obsahovat nejméně 55 procent hlavních složek tuzemského původu. Logo bude komora udělovat na tři roky, poté je možné prodloužit užívání o další tři roky.

V případě, že by výrobce porušoval podmínky pro udělování značky, může mu být právo k jeho užívání Potravinářskou komorou odebráno.

Tuzemští zemědělci a potravináři se v poslední době rozhodli začít více bojovat proti rostoucím dovozům potravin. Zesílili proto aktivity, jejichž pomocí chtějí tento stav zvrátit. Také čeští zákazníci se v poslední době začali více zajímat o kvalitu a původ toho, co jedí. Potravináři přesto upozorňují, že stále nejsou takovými "potravinovými vlastenci" jako Francouzi či Rakušané, kteří jednoznačně preferují národní výrobky.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK