Forbes bude vycházet v češtině, šéfredaktorem bude Petr Šimůnek

18.07.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 18. července (ČTK) - Magazín Forbes bude od listopadu vycházet v češtině. Redakci měsíčníku povede bývalý šéfredaktor Hospodářských novin Petr Šimůnek. Časopis na trh uvede společnost Forbes Media ve spolupráci s českou pobočkou společnosti Business Consulting & Media. ČTK o tom informoval ředitel vydavatelství Business Consulting & Media Peter Barecz.

Obsah časopisu budou ze 60 procent tvořit zprávy, analýzy a komentáře z českého byznysu a ekonomiky, 40 procent bude přebírat z amerického vydání magazínu Forbes. Podle Šimůnka by měl český Forbes dělat to, co v tomto segmentu časopisů na domácím trhu chybí. "To jest dávat důraz na pořádné a fundamentálně udělané analýzy," řekl ČTK Šimůnek.

"Jsme poctěni, že můžeme přinést tak prestižní značku a vysoce kvalitní žurnalistický obsah na další zajímavý středoevropský trh," řekl k informaci o vzniku české mutace Peter Barecz. Jeho společnost od listopadu 2010 vydává magazín Forbes i na Slovensku, kde v dubnu činil jeho auditovaný prodaný náklad 10.651 kusů.

"Měli jsme společně úspěch na Slovensku a očekávám, že ho budeme mít i v České republice, která rozšíří naši rostoucí přítomnost ve střední a východní Evropě," řekl ke vzniku české verze prezident Forbes Television and Licencing Miguel Forbes.

Časopis Forbes vyšel ve Spojených státech poprvé v roce 1917. Známý je mimo jiné každoročně zveřejňovaným žebříčkem nejbohatších lidí. V současnosti vychází kromě původní verze licenčně například v Bulharsku, Číně, Chorvatsku, Indonésii, Indii, Izraeli, Koreji, Rusku, na Blízkém východě, v Africe či v Turecku.

Business Consulting & Media se zabývá vydavatelskou činností od roku 2004. Vydávala několik regionálních publikací, včetně magazínu pro letecké společnosti SkyEurope, Central Wings patřící k polské společnosti LOT a středoevropského magazínu pro společnost Hertz rent-a-car.

Forbes Media zahrnuje magazín Forbes a web Forbes.com, která má více než 18 milionů čtenářů měsíčně. Společnost vydává magazíny Forbes a Forbes Asia, které mají po celém světě více než šest milionů čtenářů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK