Průzkum: Celosvětové výdaje na reklamu letos mírně vzrostou, polepší si internet a televize

28.07.2011 | , Patria.cz
INVESTICE


Celosvětové výdaje do reklamy letos vzrostou o 4,1 procenta, nejvíce si polepší internet a televize. V letech 2012 a 2013 by se investice do reklamy měly zvyšovat rychlejším tempem. Vyplývá to z údajů agentury ZenithOptimedia. V Česku letos zatím reklamní investice vykazují pokles. "Nejrychleji rostoucím médiem je již několik let po sobě internet. Tento trend bude pokračovat i nadále a bude tak čím dál tím více konkurovat televizi a tištěným médiím," sdělila dnes ČTK česká pobočka společnosti ZenithOptimedia. Internetová reklama se nyní zvyšuje v průměru o 14,2 procenta ročně. Nejrychleji rostoucím segmentem na internetu je tzv. bannerová reklama, jejíž roční přírůstek činí 16,4 procenta. Motorem růstu internetové reklamy je hlavně online video, výrazný podíl mají také sociální média. Velmi rychle roste i objem reklamy vysílané ve streamovaném videu. "Trend zvyšování výdajů firem do reklamy na internetu pozorujeme také v ČR.

Celosvětové výdaje do reklamy letos vzrostou o 4,1 procenta, nejvíce si polepší internet a televize. V letech 2012 a 2013 by se investice do reklamy měly zvyšovat rychlejším tempem. Vyplývá to z údajů agentury ZenithOptimedia. V Česku letos zatím reklamní investice vykazují pokles. "Nejrychleji rostoucím médiem je již několik let po sobě internet. Tento trend bude pokračovat i nadále a bude tak čím dál tím více konkurovat televizi a tištěným médiím," sdělila dnes ČTK česká pobočka společnosti ZenithOptimedia. Internetová reklama se nyní zvyšuje v průměru o 14,2 procenta ročně. Nejrychleji rostoucím segmentem na internetu je tzv. bannerová reklama, jejíž roční přírůstek činí 16,4 procenta. Motorem růstu internetové reklamy je hlavně online video, výrazný podíl mají také sociální média. Velmi rychle roste i objem reklamy vysílané ve streamovaném videu. "Trend zvyšování výdajů firem do reklamy na internetu pozorujeme také v ČR.

Autor článku

Články ze sekce: INVESTICE