PostNL prodala pobočky TNT Post v ČR a na Slovensku

02.08.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Haag/Praha 2. srpna (ČTK) - Nizozemská společnost PostNL prodala své hlavní poštovní aktivity v České republice a na Slovensku fungující pod názvem TNT Post. Jejich novým majitelem je polská společnost ID Marketing. Nizozemský podnik sdělil, že se chce zaměřit na velké země, kde už má významné postavení na trhu jako Německo, Itálie a Velká Británie. Celková cena transakce činí zhruba 30 milionů eur (přes 720 milionů korun), uvedl dnes server E15.

"V České republice a na Slovensku máme více než 50procentní podíl na trhu zásilek bez adresy," řekl serveru předseda společnosti ID Marketing Jarosław Zawadzki s tím, že v příštích letech firma plánuje expandovat i na trh adresných zásilek.

TNT Post má v Česku a na Slovensku dohromady 21 poboček a téměř 9000 distributorů. V Polsku má společnost ID Marketing 49 poboček a čtyři tisíce distributorů. V březnu informovala Mladá fronta Dnes o údajném zájmu České pošty pobočky TNT Post koupit v rámci transformace státního podniku na akciovou společnost.

PostNL ročně zpracovává kolem 8,8 miliardy poštovních zásilek, včetně asi 100 milionů balíků. Dodává na více než 88 milionů adres v zemích Beneluxu a dále v Německu, Británii a v Itálii. Podnik má zhruba 77.000 zaměstnanců a loni měl obrat skoro 4,3 miliardy eur (asi 104 miliard Kč).

Autor článku

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK