Pololetní zisk Heinekenu skončil pod očekáváním

24.08.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Amsterodam 24. srpna (ČTK) - Pololetní zisky nizozemské pivovarské skupiny Heineken sice mírně vzrostly, zůstaly však pod očekáváním. Ve druhém pololetí čeká třetí největší prodejce piva na světě i na českém trhu kvůli slabému létu a chabému ekonomickému růstu v Evropě a USA zhoršení. Společnost to sdělila v dnešní výsledkové zprávě.

Čistý zisk po odečtení jednorázových položek vzrostl meziročně o 5,7 procenta na 694 milionů eur (17 miliard Kč), což bylo zhruba 50 milionů eur pod odhady analytiků dotázaných agenturou Reuters. Provozní zisk stoupl o čtyři procenta na na 1,26 miliardy eur, 60 milionů eur pod průměrným odhadem. Akcie Heinekenu v reakci na výsledky a nepříznivý výhled klesly o 16 procent na minimum za 21 měsíců.

Tržby společnosti se zvýšily o 11 procent na 8,4 miliardy eur, hlavně kvůli akvizicím nových značek v Latinské Americe. Srovnatelné tržby stouply o 3,3 procenta.

Skupina uvedla, že příznivé podmínky zůstaly na trzích Latinské Ameriky, subsaharské Afriky a Asie, nikoli však na vyspělých trzích Evropy a USA. Vzhledem k nynější ekonomické nejistotě, vysoké nezaměstnanosti a slabé důvěře spotřebitelů bude dosažení růstu odbytu piva na těchto trzích obtížné, sdělila společnost.

Heineken již zaznamenal v normálně nejsilnějším ročním období července a první poloviny srpna slabé prodeje. Je to odraz chladného léta v Evropě a zhoršující se nálady amerických spotřebitelů. Na odbyt piva Heinekenu nepříznivě dopadá dluhová krize v Řecku, Itálii, Irsku, Portugalsku a Španělsku, kde drží firma první nebo druhé místo na trhu.

V České republice má Heineken rozsáhlé portfolio značek, které obsahuje mimo jiné Krušovice, Zlatopramen, Starobrno nebo Březňák. Nyní společnosti Heineken ČR na tuzemském trhu s pivem patří třetí příčka s podílem přes 12 procent.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK