Společnost Koh-i-noor Hardtmuth loni zvýšila export o pět procent

06.01.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


České Budějovice 6. ledna (ČTK) - Výrobce výtvarných, školních a kancelářských potřeb Koh-i-noor Hardtmuth loni vyvezl zboží za zhruba půl miliardy korun. Obrat exportu meziročně vzrostl o zhruba pět procent. Za růstem vývozu stojí zejména obchodní výsledky v Mexiku, Izraeli a Estonsku. Firma vyvážela meziročně více i do Austrálie, Turecka, Vietnamu a Brazílie. ČTK to řekla manažerka exportu Zdeňka Žánová. Koh-i-noor vyváží asi 90 procent produkce do více než 80 zemí.

Mezi další úspěšné exportní trhy s meziročním nárůstem prodejů loni patřily například Chorvatsko, Rusko a Německo i USA. Loňský rok byl z exportního hlediska úspěšný i vzhledem k zahájení prodejů na nových trzích, a to například v Peru, Ekvádoru či Arménii.

"Mezi naše nejúspěšnější exportní produkty patří dlouhodobě umělecký sortiment, v loňském roce jsme zaznamenali rekordní zájem zejména o vodou rozmyvatelné akvarelové umělecké pastelky Mondeluz, které jsou výtvarníky hodnoceny jako nejlepší na světě," uvedla Žánová. Zvýšený zájem společnost zaznamenala také o kompletní produkci bulharského závodu Koh-i-noor Hemus, kde byl kompletně inovován veškerý sortiment fixů a popisovačů. O ty byl loni velký zájem například v Rusku, Polsku či Itálii.

Mezi tradiční úspěšné exportní produkty Koh-i-noor Hardtmuth patří také temperové barvy, duhová vícebarevná pastelka Magic, ale i tradiční produkty, jako guma se slonem nebo gradační grafitová tužka 1500.

V roce 2010 společnost utržila za vlastní výrobky a služby 566 milionů korun, zisk před zdaněním činil 109 milionů korun.

Koh-i-noor Hardtmuth je jedním z nejstarších výrobců výtvarných, školních, hobby a kancelářských potřeb na světě. Jeho historie sahá až do roku 1790. Nyní je vůbec největším výrobcem svého druhu ve střední a východní Evropě.

Ochranná známka Koh-i-noor byla poprvé zaregistrována v roce 1894 a dnes je chráněna v 73 zemích. Společnost vyrábí a prodává více než 5000 různých produktů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK