Prodej Toyoty loni klesl, firma ztratila vedoucí pozici na trhu

25.01.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Tokio 25. ledna (ČTK) - Prodej japonské automobilky Toyota Motor v loňském roce klesl o šest procent na 7,95 milionu vozů. Oznámila to dnes firma. Potvrdilo se tak, že ji loni v čele světového automobilového trhu vystřídal americký konkurent General Motors.

Údaje o prodeji Toyoty zahrnují divize Daihatsu a Hino. Bez započítání těchto divizí prodej klesl rovněž o šest procent na 7,1 milionu vozů. V letošním roce však automobilka počítá s nárůstem prodeje o 21 procent na 8,58 milionu vozů, napsala agentura AFP.

Rival General Motors minulý týden oznámil, že loni zvýšil prodej o 7,6 procenta na více než devět milionů vozů. Toyota loni zaostala i za německým konkurentem Volkswagen, který ohlásil nárůst prodeje o 14 procent na 8,16 milionu vozů. V prodeji nestačila ani na francouzsko-japonskou alianci Renault-Nissan, do níž patří i největší ruská automobilka AvtoVAZ. Prodej aliance loni stoupl o deset procent na 8,03 milionu vozů.

Americká automobilka GM vládla světovému automobilovému trhu více přes tři čtvrtě století, než ji v roce 2008 předstihla Toyota. Loni však byla Toyota těžce zasažena ničivým zemětřesením v Japonsku a rozsáhlými záplavami v Thajsku.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK