Telefónica přijme letos v Ostravě 150 nových zaměstnanců

30.01.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Ostrava 30. ledna (ČTK) - Přibližně o 150 zaměstnanců se letos rozroste call-centrum společnosti Telefónica Czech Republic v Ostravě. Počet pracovníků se tak oproti loňsku zvýší o 14 procent, pracovat tam bude téměř 1100 lidí. Novinářům to dnes řekli zástupci společnosti Telefónica. Pracovníky bude firma nabírat postupně. Už loni v ostravském call-centru vzniklo 290 nových míst.

Ředitel divize lidských zdrojů společnosti Telefónica Ctirad Lolek řekl, že firma se rozhodla svůj strategický rozvoj směřovat do regionů s vysokou nezaměstnaností, jako jsou Moravskoslezský a Ústecký kraj. Ostravské call-centrum je největší, v Ústí nad Labem se počet pracovníků zvýší o 60 na 900 lidí a Telefónica se tam stane největším zaměstnavatelem ve městě. "V regionech s vysokou nezaměstnaností jednak snadněji získáme vhodné kandidáty a jsou z nich také stabilnější zaměstnanci. Více si té práce váží," řekl Lolek. Ředitel call-center Aleš Jelínek doplnil, že třetina ostravských pracovníků už v centru pracuje více než pět let.

Věkový průměr v ostravském call-centru je 31 let, proto je tam práce podle firmy vhodná hlavně pro mladé lidi, kteří tam mohou získat první pracovní zkušenosti. Vladana Piskořová z Úřadu práce v Ostravě uvedla, že více než 16 procent nezaměstnaných v Moravskoslezském kraji je ve věku do 25 let a téměř 45 procent z celkového počtu uchazečů o práci má středoškolské vzdělání. Na konci roku bylo v kraji bez práce více než 71.000 lidí a míra nezaměstnanosti tam dosáhla 11,2 procenta. V Ostravě činila nezaměstnanost 11,4 procenta, práci tam shánělo přes 19.000 lidí. Na každé volné místo přitom připadalo téměř 12 lidí.

Lolek řekl, že nástupní plat v ostravském call-centru je s odměnami kolem 20.000 korun, po zapracování až 24.000. "Operátor odbaví 800 až 1000 hovorů měsíčně, přičemž průměrná délka hovoru je čtyři minuty. V roce 2012 je ostravské call-centrum připraveno odbavit více než 5,5 milionu hovorů a požadavků," řekl Jelínek. Připomněl, že v roce 1998 call-centrum začínalo s 25 zaměstnanci.

Telefónica ČR je největším telekomunikačním operátorem na českém trhu. Provozuje téměř sedm milionů mobilních a pevných linek. Zaměstnává přes 6700 kmenových a asi 2000 agenturních zaměstnanců.

Autor článku

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK