Prodej žehliček, topinkovačů i vysavačů v plném proudu

02.12.2003 | , Finance.cz
FIRMY


Na webových stránkách a.s. ETA, zejména v nabídce výrobků virtuální prodejny, je registrováno za rok přes sto tisíc návštěv. Z toho 42% se uskuteční v předvánočním období. Lidé od samého počátku zahájení virtuálního prodeje využívají tyto stránky mnohanásobně více k získávání informací o výrobcích a pak k následnému nákupu v běžném obchodě, než ke skutečnému nákupu po internetu.

Objednávky se od září zvyšují o desítky procent.

Webové stránky ETA navštíví v předvánočním období přes 40 tisíc zájemců.

Naše statistika ukazuje, že lidé začínají myslet na Vánoce ihned po skončení letních prázdnin, tj. od počátku září. Jestliže v období tří měsíců před sezónou navštívilo webové stránky ETA měsíčně v průměru 7,5 tisíce lidí, pak v září to již bylo 10 tisíc a prosinci roku 2002 bylo zaregistrováno 13 tisíc návštěv. Je o 75% více než v běžných měsících. Jak roste předvánoční napětí ukazuje detailnější pohled na návštěvy v měsíci listopadu t.r. V prvním pololetí k nám přijde na internet za týden cca 1700 lidí, v prvním týdnu listopadu otevřelo stránky ETY již 2465 lidí, v druhém týdnu 2794 a ve třetím 3256. Tak to bude pokračovat, podle zkušenosti z loňska, až do poloviny prosince, kdy se na naše stránky přišlo poradit o nákupu vánočního dárku za týden 4237 lidí tj. 2,5 krát více. Rekordním dnem byl loni 9. prosinec - 852 návštěv.

Předvánoční shon se netýká jen spotřebitelů a maloobchodních organizací, ale i mnoha výrobních firem. Mezi zboží, které se v tomto období prodává převážně jako vánoční dárky, patří i malé elektrospotřebiče. Objednávky na září až listopad jsou obvykle o dvě třetiny vyšší než je průměr za prvních osm měsíců. To znamená, že ve výrobě začíná předvánoční sezóna již v srpnu. Bylo tomu tak i letos. Objednávky na září se zvýšily o 65%.

Nejdřív se začaly předzásobovat velkoobchody a obchodní řetězce, které zahájily reklamní kampaň již v srpnu. Že nejde jen o českou záležitost ukazuje objem exportních zakázek, který je v tomto období o polovinu vyšší než obvykle. Ve vlastní maloobchodní síti ETA ELEKTRO, která má přes padesát značkových prodejen, vrcholí prodej v posledních dvou měsících roku. Loni se v samotném prosinci prodalo 2,5 krát více zboží než byl průměr za prvních deset měsíců. Když vezmeme v úvahu menší počet pracovních dnů je denní objem prodeje počátkem měsíce prosince víc jak trojnásobný proti normálu. Jako dárky se nejvíce kupovaly vysoušeče vlasů, varné konvice, podlahové vysavače, šlehače, roboty, napařovací žehličky, opékače topinek a další výrobky. Letos to bude obdobné.

Příznivci nákupu přímo na internetu se chovají obdobně jako ostatní zákazníci. Ve virtuální prodejně ETA jsou největší tržby rovněž v listopadu a prosinci, kdy jsou víc jak trojnásobné proti běžným měsícům. V tom však není hlavní význam naší internetové prodejny. Ten spočívá v propagační a marketingové oblasti. Proto ETA vychází internetovým zákazníkům vstříc. Poskytuje aktuální informace o prodeji a novinkách, organizuje zajímavé prodejní akce a nyní připravuje i nový způsob platby přes internet, který ušetří kupujícím další peníze.

Zdroj: Tisková zpráva ETA a.s.

Autor článku


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: FIRMY