SŽDC dokončila úsek koridoru z Berouna do Zbiroha za 4,5 mld Kč

04.05.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Rokycany 4. května (ČTK) - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dokončila stavbu pětadvacetikilometrového úseku z Berouna do Zbiroha za 4,5 miliardy korun. Na III. tranzitním železničním koridoru z Prahy do Chebu tak zbývá dostavět poslední čtyři úseky. Všechny kromě jednoho u Černošic za Prahou budou hotové do konce roku 2015. Celkové náklady na modernizaci více než dvousetkilometrové trati Praha - Plzeň, kde jsou hotovy všechny úseky z Plzně Jižního předměstí do Chebu, se pohybují přes 30 miliard Kč a hlavní podíl dává evropský operační program Doprava I (OPD). ČTK to řekl Petr Kolář ze SŽDC, Stavební správy Západ.

"Na úseku Beroun - Zbiroh už se jezdí bez omezení, probíhají dokončovací práce," dodal. Na části ze Zbiroha do Rokycan, kde je hotový úsek Kařízek - Rokycany, se ještě buduje druhá kolej ze Zbiroha do Kařízku a narovnává velký oblouk před stanicí Zbiroh. Nová trať vede nejvíce ze všech úseků po "zelené louce", a je tam tedy nejvíce narovnaných oblouků pro zvýšení rychlosti. Nejnákladnější byl nový tunel nad Hořovicemi a rekonstrukce mostu přes Červený potok u Zdic.

Další pětadvacetikilometrový úsek za 3,9 miliardy Kč ze Zbiroha do Rokycan bude stavebně hotový letos v říjnu. Na průjezdu Plzní za 942 milionů se pracuje od března a dokončen bude příští rok v září. Etapa Rokycany - Plzeň za osm miliard Kč, nejnákladnější na trati z Prahy do Chebu, začne do pěti měsíců. "Bude mít největší časový přínos, protože zkrátí trať z 20 na 14 kilometrů," uvedl Kolář. Na etapu podají uchazeči své nabídky do 17. června. Zájem je podle Koláře obrovský, jde o největší současnou stavbu v regionu, která bude hotová do října 2015.

Celá trasa Praha - Plzeň bude dvojkolejná. V pokračujícím směru na Cheb vedou obě koleje do Pňovan na Plzeňsku. Z Pňovan až do Lipové u Chebu vede jedna kolej a z Lipové opět dvě stopy.

Nejdéle bude trvat optimalizace trati z Prahy-Smíchova do Berouna. Z plánovaného pětadvacetikilometrového tunelu kvůli vysokým nákladům sešlo a připravuje se rekonstrukce současné trati rozdělená na tři úseky. Oba krajní, tedy Praha-Černošice a Králův Dvůr - Beroun, budou hotové do roku 2015. "Největší problém je v Černošicích, kde trať vede obcí. Tento prostřední úsek nebude hotový do roku 2015, ale počítáme na něj s penězi z OPD II v nové plánovacím období EU," uvedl Kolář. Na průjezd plzeňským nádražím nyní SŽDC zpracovává dokumentaci.

Soupravy budou moci jezdit po celé modernizované trati rychlostí až 130 kilometrů za hodinu, vlaky s naklápěcími skříněmi ještě o 30 kilometrů za hodinu více. Spojení Praha-Plzeň se po dokončení zkrátí ze 104 na 70 minut.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK