Spotřebitel.net: E-shop AQmobil podvedl velké množství zákazníků

01.06.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 1. června (ČTK) - Internetový obchod s mobilními telefony AQmobil.cz podle sdružení Spotřebitel.net podvedl velké množství zákazníků, kterým nedodal objednané a zaplacené zboží. E-shop AQmobil.cz je nyní mimo provoz a první podvedení zákazníci už na jeho provozovatele podali trestní oznámení.

Lucie Petránková z právního oddělení Spotřebitel.net dnes ČTK sdělila, že sdružení eviduje několik desítek stížností na AQmobil.cz. "Celkově způsobená škoda může dosáhnout značné částky ve smyslu trestního zákoníku, tedy přesáhnout 500.000 korun," upozornila.

Internetový obchod AQmobil.cz vzbudil značnou diskusi mezi uživateli internetového srovnávače Heureka.cz, který nyní eviduje 44 recenzí zákazníků tohoto e-shopu, z nichž většina je negativních. Diskuse čítá více než 500 příspěvků. Některým zákazníkům, kteří nedostali zaplacené zboží, už došla trpělivost a podali na provozovatele AQmobil.cz trestní oznámení.

Jako provozovatel e-shopu AQmobil.cz je uveden podnikatel z Příbramska, který ale ve skutečnosti s tímto internetovým obchodem nemusí mít nic společného. Mobilní telefon uvedený v kontaktech je nedostupný.

Sdružení Spotřebitel.net podvedené zákazníky vyzvalo, aby jeho právníkům zaslali osobní údaje a vyčíslení škody. Spotřebitel.net poté na provozovatele AQmobil.cz podá trestní oznámení. "Při prokázání značné škody hrozí pachateli trest odnětí svobody na dobu dvou až osmi let," podotkla Petránková.

Odborníci v poslední době poměrně často upozorňují na podvodné internetové obchody, které zákazníkům neposílají objednané zboží a některé z nich neoprávněně používají certifikáty garantující kvalitu poskytovaných služeb. Lidé by proto při nákupu na internetu měli být více ostražití.

"Spotřebitelé se mohou sami chránit tím, že budou vnímavější vůči nestandardním požadavkům či podezřelým informacím na straně internetového obchodu. Mezi ty patří zejména příliš nízká cena, požadavek na platbu předem jako jediné možnosti úhrady za zboží nebo negativní hodnocení obchodníka ve veřejných diskusích," uvedl ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK