Hlídáme si body z bonusových programů

05.03.2004 | , Finance.cz
FinTriky


Úlohou marketingu je (teoretici teď prominou) převědčt zákazníka, aby si koupil právě náš produkt, naše zboží. Technik existuje spousta a začínají u zviditelnění značky a končí u dárků a odměn zákazníkovi jako poděkování za využití slueb nebo zakoupi zboží. Možná máte v peněžence Zlatou kartu klubi T-Mobile, nebo plastikovou kartičku obchodního domu Baťa. K čemu nám ale...

... takové nepřebern a nekončící množství "slev" a "obrovských výhod" je? Asi se setkám se silným odporem, ale dovolím si tvrdi, že k ničemu.

Téma tohoto týdne: Jak mít bankovní, telefonní i věrnostní účty pod kontrolou

Důkazem takového tvrzení pochopitelně nejsou jen vlastní zkušenosti, ale i časté dotazování ve svém okolí. Namátkou vyberu nějkolik věrnostních systémů,  ktertými jsem se poslední dobou setkal:

Věrnostní systémy internetové:

Odměnu získáváme po přihlášení do systému a za každé "kliknutí" na stránkách se nám načítají body, které můžeme vyměňovat za zboží, nebo slevy na ně. Věrnostní systémy internetových portálů můžeme mít pod kontrolou bez problémů, aktuální stav bodů máme při klikání pořád na očích.

Bonusové programy čerpacích stanic:

  • Shell a jeho Smart karta
  • Esso a sbírání samolepek
  • Slovnaft a jeho Bonny a všudepřítomný Roman Skamene

A jak slevy fungují? Za nákup pohonných hmot, olejů a mycích programů na čerpacích stanicích  se vám načítají body na elektronickou kartu (nebo dostnete nalepovací známky), za které můžete získat mnoho prémií, dárků nebo slev. čepice, trička, reklamní hrníčky a mnoho dalších. Hodí se vám?

Slevové karty

  • AAA auto Praha
  • věrnostní systém Škoda Auto
  • Auto ESA karta
  • a desítky dalších...

Fungují poněkud odlišně od předchozích. Když si koupíte auto v bazaru (nebo novou Škodovku), získáte slevovou kartu, kterou se pak prokazujete u smluvních partnerů. Teprve tam získáváte slevy na jejich produkty (např. na čerpacích stanicích). U slevových karet pak nesledujeme aktuální stav účtu, ale prokážeme se kartou a získáváme slevu.

Bousové odměny. Z nepřeberného množství vybíráme dva modelové:

  • T-mobil bonus program
  • Bonusový program České spořitelny

Hodně telefonovat a hodně platit platebí kartou se údajně vyplatí. Kdo hodně telefonuje u operátora T-mobile, tomu se podle určitých pravidel načítají bonusové body a ty ase může vyměnit v tzv. Bonus Katalogu opět za další zboží. Stejně funguje i Bonus program ČS a.s. Plaťte kartou, sbírejte body a ty pak můžete proměnit za slevové poukázky, budíky, čepice, hodinky, a desítky dalších dárků.

Bonusové programy můžete mít bez problémů pod kontrolou, protože s každoěsíčním výpisem vidíte stav vašeho bonus konta. Jediný (drobný?) háček spočívá v tom, že když budete toužit po tričku T-Mobile zdarma, musíte nejprve protelefonovat tisíce korun a když byste rádi pěkné nové autorádio z katalogu Spořitelny, musíte přes kartu utratit desítkly tisíc. No ... to už se ale prý nesluší odhalovat.

Závěr
Sbírejte body, sbírejte samolepky, používejte slevové karty. Ale vždy počítejte: Vyplytí se mi jezdit pořád ke stejné čerpací stanici a nebo se nutit více telefonovat jen proto, abych si doma vystavil hrnek s loge společnosti nebo mohl se chlubit reklamním tričkem? Není to příliš velká cena za "dárky"?

Autor článku

Pavel Nesejt  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: FinTriky