Wal-Mart lobuje za internetovou daň

20.07.2012 | , Fio banka
INVESTICE


Americký obchodní řetězec Wal-Mart (WMT) začal u politiků lobovat za rozšíření daně z prodeje i na produkty online prodejců jako je Amazon...

...(AMZN).

Snaží se tak bránit tvrdému konkurenčnímu tlaku, který dopadá na jeho kamenné prodejny. Zastává názor, že online obchody, které tuto daň narozdíl od tradičních prodejců neplatí, mají neoprávněnou výhodu.

Tržní vývoj mu dává zapravdu. Ač jsou absolutní tržby neporovnatelné (264 a 48 mld.USD), tak Amazon zaznamenal za minulý rok nárůst 41 %, zatímco výnosy Wal-Martu vzrostly o pouhých 1,5 %. Před pěti lety jen čtvrtina zákazníků Wal-Martu využívala služeb Amazonu, nyní je to už celá polovina.

Zavedení online daně získává podporu na obou stranách politického spektra. Guvernéři jednotlivých amerických států, kteří musí bojovat s deficity veřejných financí, by si totiž rádi ukrojili část z 23 mld. USD, které by měla daň vynést.

Akcie WMT včera odepsaly 1,81 % na 71,53 USD.

Akcie AMZN vzrostly o 4,00 % na 226,17 USD.

Zdroj: Bloomberg


Miloslav Veselý
Fio banka, a.s.

Autor článku

Veselý Miloslav

Články ze sekce: INVESTICE