Tržby Aholdu loni klesly o skoro čtyři procenta na 43 miliard Kč

17.01.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 17. ledna (ČTK) - Tržby maloobchodní společnosti Ahold v ČR a na Slovensku loni klesly o 3,7 procenta na 43,3 miliardy korun (1,7 miliardy eur). V závěru roku se pokles obratu zpomalil. Ve čtvrtém čtvrtletí se tržby řetězce snížily meziročně o 2,2 procenta na 10,3 miliardy korun (404 milionů eur). Firma to dnes oznámila v tiskové zprávě. V ČR Ahold provozuje více než 280 supermarketů a hypermarketů Albert.

Podle odhadu společnosti Incoma GfK je Ahold s podílem 9,7 procenta jedničkou na tuzemském trhu rychloobrátkového zboží. Na tuzemském trhu Ahold působí od roku 1990. Po Aholdu je dvojkou na českém trhu Kaufland (9,3 procenta), třetí místo zaujímá Tesco (8,1 procenta). Čtvrtý je diskont Penny Market (7,7 procenta).

Obchodníkům se loni v tuzemskou příliš nedařilo. Tržby jim klesly meziročně o jedno až dvě procenta, špatný byl v meziročním srovnání hlavně prosinec, vyplývá z odhadů prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) Zdeňka Juračky. Údaje o maloobchodních tržbách za loňský rok zveřejní Český statistický úřad 5. února.

Maloobchodní tržby v ČR loni v listopadu meziročně klesly o 1,8 procenta po říjnovém růstu o 2,2 procenta. Pokles byl ovlivněn nižším prodejem v motoristickém segmentu i v samotném maloobchodě.

Ahold si loni v Nizozemí připsal růst tržeb o 5,2 procenta na 11,1 miliardy eur. Ve Spojených státech se obrat řetězce v loňském roce zvýšil o 3,1 procenta na 25,8 miliardy dolarů.

Tržby 250 největších maloobchodníků světa ve finančním roce 2011, který skončil loni v červnu, i přes světový pokles ekonomiky vzrostly na čtyři biliony dolarů (zhruba 77 bilionů korun). V předchozím období podle studie společností Deloitte a STORES Media činily 3,94 bilionu dolarů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK