Majitel billboardů chce náhradu za poutače, které musí odstranit

31.01.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Provozovatel billboardů - americká společnost A.C.E. Media - bude po České republice požadovat odškodnění kvůli zákonu o provozu na pozemních komunikacích, který do pěti let nařizuje odstranění většiny poutačů od silnic. Škoda, kterou společnosti tímto vznikla, zatím není přesně stanovená, podle odhadů ale přesáhne 20 milionů amerických dolarů (v přepočtu zhruba 3,8 miliardy korun). Na dnešním setkání s novináři to řekl majitel A.C.E. Media George Nussbaum. Společnost A.C.E. Media má na tuzemském trhu zhruba pětiprocentní podíl.

 

"V současné době máme zhruba sto poutačů umístěných kolem dálnic a pro dalších sto nepostavených máme potřebné licence," uvedl Nussbaum. Stát má podle něj nyní šest měsíců na jednání, která by vedla ke smírnému řešení. Pokud se řešení nepodaří nalézt, je firma ochotná přistoupit k arbitráži.

Podle právního zástupce společnosti Bartona Leguma z advokátní kanceláře Salans zákon poškozuje pouze firmu A.C.E. Madia, protože konkurenčním provozovatelům billboardů vyprší smlouvy na provozování poutačů ještě před stanoveným pětiletým obdobím, zatímco licence A.C.E. Media nemá časové omezení.

Šance stěžovatele nejsou veliké, předpokládá dlouholetý odpůrce reklamních poutačů Vojetěch Razima z občanského sdružení Acta non verba. Billboardy jsou v posledních letech povolovány pouze na pětiletá období. Navíc je podle něj obtížné se dovolávat odškodnění za zmařenou investici, když legislativní opatření, které billboardy zakazuje, bude účinné až po pěti letech.

Novela zákona o pozemních komunikacích umožňuje odstranit reklamní zařízení jenom v okolí dálnic a rychlostních silnic, které přímo neodkazují na zařízení v blízkosti komunikace, jako jsou například čerpací stanice. Billboardy v okolí silnic druhé a třetí třídy nikterak neomezuje. Celkem je v Česku registrováno na 20.000 venkovních reklamních ploch.

Autor článku

aktualita

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK