Prodej pivních mixů vzrostl na víc než čtyřnásobných 462.000 hl

05.03.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 5. března (ČTK) - V Česku se loni prodalo 462.000 hektolitrů pivních mixů, což bylo meziročně více než čtyřnásobné množství. Novinářům to dnes řekl generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Zbyněk Kovář. Jím vedená dvojka tuzemského pivovarnictví v květnu 2011 odstartovala pivem Staropramen Cool Lemon nový trend na tuzemském trhu. Nápoje vzniklé smícháním piva a ovocné složky od té doby začala vyrábět řada dalších pivovarů.

Předloni se podle Kováře v Česku prodalo 109.000 hektolitrů nápoje, který bývá podle vzoru německy mluvících zemí také v Česku označován jako radler. Z produkce smíchovského pivovaru tehdy pocházelo 107.000 hl. Loni tuzemský prodej pivních mixů vzrostl o 325 procent na 462.000 hektolitrů, z toho z produkce Pivovarů Staropramen pocházela polovina.

Podíl pivních limonád na celkovém prodeji baleného piva se podle kvalifikovaného odhadu loni dostal na pět procent a předstihl z tohoto pohledu nealkoholické pivo. To se přitom prodává již roky. Na rozdíl od výčepního piva nebo ležáků se pivní mixy prodávají hlavně v plechovkách, ve skleněných vratných láhvích 30 procent, v plastových PET láhvích pětina, ze sudu stáčené je zhruba jen jedno procento prodeje.

Loni pivovary Staropramen rozšířily svou nabídku také o grepovou variantu nápoje Cool Grep. V půlce letošního března podle manažerky značky Staropramen Evy Prajsové uvedou na trh pivní mix s příchutí hořkého pomeranče. V polovině dubna rozšíří nabídku o další, zatím nespecifikovanou příchuť.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK