Kotvalová: V Pařížské otevřeme ještě dva obchody,chystáme expanzi

24.03.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 24. března (ČTK) - Společnost Carollinum, která provozuje hlavně v pražské Pařížské ulici obchody s luxusním zbožím, plánuje na této třídě otevřít ještě maximálně dva obchody. Uvažuje také o expanzi do zemí na východ od ČR. Obrat firmy se loni zvýšil o 27 procent. V rozhovoru pro ČTK to řekla majitelka společnosti Tamara Kotvalová. Podle údajů z účetní závěrky měla společnost v roce 2012 tržby přesahující 350 milionů korun.

Češi tvoří v současnosti v hodinářství a klenotnictví Carollinum tři čtvrtiny zákazníků. Naopak u luxusní módy a v obchodě Rolex, který v minulém roce zaznamenal 300procentní nárůst tržeb, představují 70 procent klientů cizinci. Nejvíce zákazníků z řad zahraničních turistů tvoří Číňané a Rusové, luxusní obchody proto zaměstnávají i čínsky a rusky mluvící prodavače. Například Číňané mají zájem hlavně o velmi drahé hodinky.

V Pařížské ulici plánuje Carollinum otevřít ještě maximálně dva obchody s luxusním zbožím. "Jde nám o kvalitu, a nikoli kvantitu. Jednotlivé značky vybíráme velmi pečlivě a volíme jen ty, u kterých máme jistotu, že sem patří. A to tak trochu na Pařížské přestalo fungovat," uvedla Kotvalová.

"V poslední době se na Pařížské ulici otevřely některé butiky, u kterých přemýšlím, zda jsou zřízeny kvůli výdělku, či pro něco jiného… A jako takové rozhodně trhu neprospívají. Když k nám přijíždí zástupci jednotlivých hodinářských manufaktur, tak vždy pochybovačně kroutí hlavou nad hodinářskými značkami, které mají na Pařížské svůj monobrand, a nad tím, zda se vůbec mohou setkat s místní poptávkou," dodala podnikatelka.

"Je ještě několik značek, které by stvrdily mezinárodní status Pařížské ulice, jako například francouzský dům Chanel," uvedla Kotvalová. Hlavním důvodem absence této značky je nedostatek odpovídajících prostor. Ty nejlepší butiky totiž chtějí zaujímat atraktivní rohové pozice.

Nabídky na odkoupení společnosti Tamara Kotvalová dostává, bere je jako kompliment. "Rozhodně nemám v úmyslu naši společnost prodat, naopak chci zachovat její rodinný ráz a předat ji jednou svým dětem," řekla ČTK. Mezi nejziskovější zastupované značky patří Rolex, Patek Philippe, Breitling a Montblanc. Nejdražším výrobkem, který společnost Carollinum prodala, byl prsten a náušnice Chopard za 28 milionů korun. "K Vánocům je své manželce koupil zákazník ze Slovenska," upřesnila Kotvalová.

Jednou z posledních značek, které Kotvalová na český trh uvedla, je módní značka Victoria Beckham. Sama zpěvačka a návrhářka by do Prahy měla přijet kolekce představit na podzim. "Uvedení značky samotnou Victorií Beckham by bylo pro Prahu událostí mezinárodního významu. Chceme mu proto dopřát ještě větší pozornost, a proto přemýšlíme o spojení této akce s místním týdnem módy - Mercedes-Benz Prague Fashion Weekendem, který tady bude probíhat v září stejně jako v New Yorku. Nyní jednáme o termínu," uvedla Kotvalová.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK