Jihokorejské LG kvůli slabší poptávce po televizích klesl zisk

24.07.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Soul 24. července (ČTK) - Čistý zisk jihokorejské společnosti LG Electronics v letošním druhém čtvrtletí klesl o osm procent na 155,5 miliardy wonů (asi 2,7 miliardy Kč). Důvodem je slabá poptávka po televizorech, jejichž je LG druhým největším výrobcem na světě. Ke slabším výsledkům podle agentury AP přispěla také tvrdá konkurence na trhu s chytrými telefony. Společnosti se naopak dařilo v divizi klimatizací, kde se zisk meziročně skoro zdvojnásobil.

Celkový čistý zisk společnosti v období od dubna do června však klesl, a to i přes vyšší tržby. Ty stouply o deset procent z 15,2 bilionu wonů v loňském druhém kvartálu.

Provozní zisk se meziročně snížil o devět procent na 479 miliard wonů (asi 8,4 miliardy Kč). Překonal ale odhady analytiků, kteří v průzkumu agentury Reuters předpokládali částku 457 miliard wonů (zhruba osm miliard Kč).

Společnosti se sice za tři měsíce roku podařilo prodat rekordních 12,1 milionu chytrých telefonů a zlepšily se i tržby z prodeje televizorů. Na vyšší zisk to ale podle AP nestačilo, protože zákazníci volí levnější přístroje, na kterých mají výrobci nižší marži. Slabší poptávka po televizorech spolu s konkurencí na trhu pak stlačila ceny televizorů dolů.

Na trhu s mobilními telefony LG nyní své naděje spojuje s novým modelem chytrého telefonu G2, který by se měl objevit na začátku srpna. Společnost doufá, že jí tato novinka pomůže snížit náskok lídrů na trhu, společnostmi Apple a Samsung Electronics.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK