Zákaznickou kartu pošty si pořídilo 20.000 zájemců

29.07.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 29. července (ČTK) - Věrnostní kartu České pošty, která má zmírnit srpnové zdražení některých služeb, si od poloviny července pořídilo přes 20.000 zájemců. Z toho 6500 karet získaly fyzické osoby a zbytek firmy. Uvedl to mluvčí pošty Ivo Mravinac pro ČTK.

Pošta od srpna zdraží například posílání obyčejných zásilek o tři koruny. Poslání dopisu tak vyjde na 13 korun namísto dosavadních deseti, u doporučených psaní je nárůst rovněž o tři koruny a u cenných psaní o dvě Kč. Poslání poštovní poukázky A podraží o čtyři až šest korun.

Při použití bezplatné zákaznické karty vyjde odeslání obyčejného dopisu dráž o jednu korunu a v případě odeslání více než deseti zásilek se cena dokonce nezmění. Cena se s kartou nezmění i u cenných psaní, naopak u doporučených zásilek vždy vzroste, i když méně, než bez karty.

"Pošta kartu půl roku testovala s několika desítkami firem. Vcelku masový zájem se objevil až po jejím zveřejnění v médiích, v souvislosti s oznámením o úpravě některých cen," uvedl mluvčí. Vedle nižších cen mají karty umožnit další výhody, například posílání bez nutnosti vyplňovat podací lístek.

Pošta zdražuje základní služby po pěti letech. Důvodem mají být vyšší náklady i pokles objemu listovních zásilek. Známky označené písmenem místo částky budou platit i po zdražení.

Pošta provozuje kolem 3300 poboček. Vedle toho má například na starosti provoz datových schránek, provozuje kontaktní místa pro styk občanů se státní správou CzechPOINT a také zajišťuje informační a komunikační služby pro ministerstvo vnitra. Firma loni vydělala 300 milionů Kč při tržbách přes 20 miliard Kč.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK