Kofola koupila síť fresh barů Mangaloo,stala se lídrem na trhu

20.02.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 20. února (ČTK) - Výrobce nealkoholických nápojů Kofola koupil společnost Mangaloo, která v 17 barech nabízí čerstvé ovocné a zeleninové šťávy, saláty či polévky. Díky akvizici má Kofola již celkem 37 takzvaných fresh barů a stala se v této rostoucí kategorii jedničkou na trhu. Obě firmy dnes akvizici oznámili na tiskové konferenci. Detaily obchodní transakce nechtějí zveřejňovat. Již na konci roku 2012 Kofola koupila síť fresh barů UGO.

Prodeje krabicových džusů vyráběných převážně z koncentrátu v Česku v posledních letech výrazně klesají, naopak trh s čerstvými šťávami rychle roste. Sítě UGO a Mangaloo jen za poslední rok spotřebovaly suroviny za 40 milionů korun, předloni to bylo o osm milionů méně, před čtyřmi roky o 15 milionů méně.

Společnost Mangaloo založili v roce 2006 podnikatelé Michal Kreuter a Martin Cepr. Za posledních šest let síť více než zdvojnásobila počet svých poboček z osmi na 17. Pět barů funguje na bázi franšízy. V loňském roce firma otevřela tři nové bary. Obrat firmy se pohybuje okolo 100 milionů korun. Mangaloo nyní provozuje pobočky v Praze, Plzni, Opavě, Hradci Králové a Pardubicích.

Společnost Kofola ČeskoSlovensko je součástí skupiny Kofola, jednoho z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední a východní Evropě. Skupina má na čtyřech zemích celkem sedm výrobních závodů. Zaměstnává celkem 2200 lidí. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola. Loni v únoru se Kofola stala výhradním distributorem značek Evian a Badoit a v říjnu oficiálním distributorem tradiční minerální vody z léčivého zdroje Vincentka pro tuzemské maloobchody a gastronomii.

Petr Majer mal

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK