V Číně začala jezdit škodovácká tramvaj ForCity, známá z Prahy

06.03.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Plzeň 6. března (ČTK) - V Číně začala jezdit tramvaj ForCity, kterou vyrábí podle licence Škody Transportation čínská firma CSR Sifang, která sídlí v třímilionovém městě Quingdao (Čching-tao) na východě Číny. Smlouvu o poskytnutí desetileté licence k technologiím na výrobu až 400 nízkopodlažních vozů Škoda ForCity (15T), které jezdí v Praze, podepsaly plzeňské strojírny loni v červnu. Hodnota zakázky může dosáhnout až pěti miliard korun. Nedávno byl v Číně vyroben prototyp tramvaje a firma CSR Sifang začíná stroj nabízet na tamním trhu, řekl ČTK šéf představenstva Škody Transportation Tomáš Krsek.

Po Praze a lotyšské Rize tak bude tramvaj ForCity jezdit také v Číně. "V polovině ledna byl prototyp tramvaje v Číně úspěšně oživen a odzkoušen a za účasti našich techniků se konaly zkušební jízdy ve výrobním závodě. Dnes můžeme oznámit, že tramvaj vyrobená v Číně je připravena pro prezentaci potencionálním klientům," řekl Krsek.

V Číně je přes 160 měst s více než jedním milionem obyvatel, kde jsou v příštích deseti letech plánované obří investice do rozvoje infrastruktury. Právě kolejová vozidla by měla tvořit páteř veřejné dopravy. "Musím zdůraznit, že čínský trh začíná být velmi náročný na požadavky, které se týkají technologické vyspělosti produktů. Požaduje pouze světovou špičku," dodal Petr Vízdal ze Škodovky.

Minulý rok škodováci proškolili v Plzni přes 150 čínských odborníků z řad technického managementu; školení budou pokračovat i letos. Díky tom jsou připraveni nabízet tramvaj v tendrech, které vypisují čínská města. "ForCity je v portfoliu našich tramvají technologickou špičkou. Je to plně nízkopodlažní vůz, který má individuální pohon všech kol a unikátní otočné podvozky. Zvládá i ty nejnáročnější městské tratě," uvedl generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard.

CSR Sifang je klíčovou dceřinou firmou čínského strojírenského gigantu CSR Corporation Limited. Zaměřuje se například na výrobu vysokorychlostních vlaků, příměstských železničních vozidel a metra. Moderní výrobní areál o rozloze 1,34 milionu m2 je vybavený špičkovými stroji. CSR má vedoucí úlohu ve výzkumu a vývoji vysokorychlostních elektrických vlaků. Jejich nejnovější generace vytvořila světový rychlostní rekord na trati s běžným provozem.

Autor článku

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK