Vlaky mezi Běchovicemi a Úvaly pojedou 160kilometrovou rychlostí

16.04.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha - 16. dubna (ČTK) - Vlaky mezi Běchovicemi a Úvaly u Prahy budou do poloviny roku 2016 jezdit stošedesátikilometrovou rychlostí. Odstraní se tím poslední nemodernizovaný železniční úsek prvního koridoru mezi Prahou a Pardubicemi. Stavba vyjde na 1,36 miliardy korun, z čehož více jak 80 procent bude financováno z prostředků Evropské unie. Na dnešním slavnostním zahájení modernizace železniční trati to uvedl náměstek ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Mojmír Nejezchleb.

V současnosti mohou vlaky tříkolejným úsekem projíždět maximálně rychlostí 120 kilometrů v hodině s omezením na stokilometrovou rychlost u výhybek. Kromě tohoto úseku zbývá podle Nejezchleba zmodernizovat na prvním tranzitním koridoru ještě úsek Ústí nad Orlicí- Choceň a uzly v Pardubicích a v České Třebové.

Kvůli stavbě provizorních přemostění v místě budoucího podchodu pod tratí v Klánovicích budou od čtvrtka 17. 4. do pondělí 21. 4 jezdit v úseku vlaky pouze po jedné koleji, kvůli čemuž budou muset být upravené jízdní řády všech projíždějících osobních vlaků. Rychlíky budou odkláněny přes Lysou nad Labem a Nymburk. Výlukový jízdní řád bude pro cestující dostupný na internetových stránkách Českých drah www.cd.cz .

Vlaky linky S7 během výluky pojedou pouze v úseku z Berouna do Prahy a mezi Běchovicemi a Úvaly budou odřeknuty. Autobusy bude v modernizovaném úseku rovněž nahrazen poslední půlnoční spoj do Kolína vyjíždějící z pražského hlavního nádraží čtrnáct minut po půlnoci.

Stavba je součástí tranzitního železničního koridoru spojujícího Prahu s Německem přes Děčín a s Rakouskem přes Brno a Břeclav. Rekonstrukce kolejiště zvýší kromě traťové rychlosti rovněž propustnost trati pro kolejovou dopravu, čímž umožní průjezd vyššímu počtu spojů.

Součástí rekonstrukce má být také vybudování podchodů v zastávkách Klánovice a Úvaly, obnovena budou nástupiště, modernizováno elektronické zabezpečovací zařízení a v celé trase budou rekonstruovány

Tomáš Cafourek mal

Autor článku

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK