Prodej balené zmrzliny letos díky přízni počasí roste

08.06.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 8. června (ČTK) - Letošní teplé počasí nahrává prodejům balené zmrzliny. Od začátku roku do konce dubna se jí v maloobchodní síti prodalo o 14 procent více než za srovnatelné období loni. Vyplývá z údajů, které ČTK poskytla společnost Nielsen. Roste především poptávka po nanucích, kterých se meziročně prodalo bezmála o třetinu více. Podobně jako u piva či nealkoholických nápojů má i u zmrzliny počasí na její prodej zásadní vliv.

"Hlavním faktorem tohoto růstu je příznivé počasí s nadprůměrnými teplotami, vliv má ale také postupně oživující poptávka spotřebitelů po rychloobrátkovém zboží," řekla ČTK Lucie Hrušová ze společnosti Nielsen.

"Prodeje zmrzlin v letošním roce jsou především díky teplejšímu jaru a pěknému počasí velmi dobré," potvrdila rostoucí trend mluvčí řetězce Tesco Jitka Plchová. Meziroční nárůst prodejů zmrzlin v Tesku dosahuje podle ní více než 20 procent. Oblibě se podle ní těší zejména "retro" značky jako jsou ruská zmrzlina, Míša, Eskymo či Ledňáček. "Úspěch pak zaznamenávají také značky se silnější marketingovou podporou, například Mrož, Carte D’or, Magnum nebo Prima zmrzlina," dodala.

Bezmála o třicet procent vyšší prodeje zmrzliny než loni zaznamenal také velkoobchodní řetězec Makro. "Zajímavá je výše podílu prodaných zmrzlin pod vlastní značkou, což je v tomto roce téměř 42 procent," sdělila ČTK mluvčí Makra Romana Nýdrle. Nejvíce řetězec prodá tvarohový nanuk Míša, kterému patří dlouhodobě v Česku prvenství. Druhou nejprodávanější zmrzlinou řetězce je vanilková zmrzlina určená pro gastronomii prodávaná pod privátní značkou ARO, následují všechny druhy ruských zmrzlin.

Od začátku roku do konce dubna 2014 se v maloobchodní síti prodalo 8,2 milionu litrů zmrzliny, o 14,3 procenta více než před rokem. Maloobchodníci z jejího prodeje utržili bezmála 624 milionů korun, meziročně o 18 procent více.

Údaje o prodeji zmrzliny řadí Česko statisticky do evropského průměru. Největší spotřebu zmrzliny v Evropě mají skandinávské země, přes deset litrů na osobu a rok. Spotřeba zmrzliny roste v ČR jen pomalu a mění se hlavně v kvalitativních ukazatelích. Zájem zákazníků se přesouvá od levných polárkových dortů ke kvalitnějším výrobkům, uvedla již dříve firma Bidvest. Její značka zmrzlin Prima patří spolu s Algidou od Unileveru mezi dva lídry trhu.

Nejprodávanějším druhem zmrzliny v ČR byl loňském roce podle údajů společnosti Nielsen tvarohový Míša s obratem 141 milionů korun, na druhém místě je jahodový Mrož s tvarohem a třetí je Twister green od Algidy. Bez ohledu na příchutě je nejprodávanější zmrzlinou Mrož s podílem na trhu 16 procent. Každý Čech ročně zkonzumuje přes tři litry zmrzliny. Z příchutí vede vanilková. Trh s balenou zmrzlinou loni klesl v ČR o jedno procento na téměř tři miliardy korun.

Čeští zákazníci dlouhodobě preferují méně sladké zmrzliny, především vanilkovou. Hned za nimi v oblíbenosti následují zmrzliny čistě ovocné jako je jahodová a poté čokoládová. Na čtvrtém místě jsou pak zmrzliny tvarohové.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK