Ve 200 centrech sdílených služeb v ČR pracuje přes 50 tisíc lidí

13.06.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 13. června (ČTK) - Česko je po Polsku druhým největším trhem center sdílených služeb ve střední a východní Evropě. Ve více než 200 centrech pracuje přes 50 tisíc lidí, informovala dnes realitní poradenská společnost JLL s odkazem na studii sdružení ABSL (Association of Business Service Leaders). Sdílené služby slouží hlavně ke snížení nákladů firem.

Tato centra se nacházejí především v Praze, Brně a Ostravě a dalších zhruba deseti městech České republiky. "V posledních letech tento sektor roste především díky rozšiřování již existujících center spíše než vstupu nových společností na trh," uvedla společnost JLL.

Kromě České republiky a Polska patří k vyhledávaným lokalitám v regionu také Rumunsko, a to hlavně díky nižším nákladům na pracovníky a silnému potenciálu ekonomického růstu a rozvoje.

Evropské země však v posledních letech podle citované zprávy čelí silné konkurenci rozvojových trhů v jihovýchodní Asii (například Indie a Filipíny) či v jižní Americe (hlavně Argentina), které aktuálně přitahují nejvíce přímých zahraničních investic.

Česká republika tak soupeří se zeměmi jako je například Indie, která těží z výhod daných historickým vývojem, například jazykovou vybaveností, nízkými náklady na pracovní sílu a dynamickým rozvojem ekonomiky.

"Ve srovnání s Polskem a Rumunskem, které jsou v tomto směru našimi největšími konkurenty v regionu, má Česká republika především výhodu kvalifikované pracovní síly s dobrou znalostí různých evropských jazyků, dlouhé industriální tradice, dlouhodobé stability, transparentního trhu a velmi dobré infrastruktury," vyjmenovala české přednosti společnost JLL, která chce v rámci sdružení ABSL lákat do Česka další investory.

Sdílené služby jsou významným nástrojem pro snížení firemních nákladů, firmy se snaží sdílet pokud možno co nejvíce funkcí a docílit tak vyšší efektivity i efektivnosti. Nejčastěji sdílenými službami jsou finanční, účetní a IT služby a zákaznická podpora, mezi rychle rostoucí sdílené služby patří personalistika, nákup, logistika nebo právní služby.

Autor článku

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK