Dobrý hotel dělají perfektní služby

26.06.2014 | , Vodafone
Komerční sdělení


O komunikačních technologiích a zákulisí hotelového byznysu jsme si povídali s obchodním a marketingovým ředitelem hotelu Park Inn Prague Lukášem Mourečkem a IT managerem Václavem Hrstkou.

Každý člověk někdy v životě v hotelu byl a jeho dojmy bývají až na výjimky velmi podobné. Existuje něco, co činí hotel unikátním?

Lukáš Moureček

Snahu odlišovat se od konkurence můžete vidět snad u všech dnešních firem, hotelový business nevyjímaje. V hotelu Park Inn Prague se snažíme reagovat na nejnovější technologické novinky a trendy a implementovat je do každodenního provozu. Podle naší zkušenosti se nicméně potvrzuje, že klíčem k úspěchu je stoprocentní spolehlivost v poskytování základních služeb, které prezentujeme v marketingových materiálech, na webových stránkách či sociálních sítích.

Je hotelnictví konzervativní byznys?

Lukáš Moureček

Do jisté míry ano. Základní koncepce hotelového průmyslu nedoznala výraznějších změn. Co se mění, je způsob komunikace se zákazníky a získávání zpětné vazby, trendy v procesování rezervací a fungovaní jednotlivých hotelů v rámci globalních hotelových sítí. Hlavním cílem i nadále zůstává naplnění očekávání všech hostů bez ohledu na věkové a národnostní rozdíly.

Jak se mix firemních hostů hotelu a individuálních turistů promítá do portfolia komunikačních služeb, které váš hotel nabízí?

Václav Hrstka

Základem je kvalitní a spolehlivé internetové připojení. Firemní klientela vyžaduje, aby bylo schopné zvládnout velké konference a videopřenosy. Mladí turisté se chtějí připojit na Facebook, zalogovat na Foursquare, poslat fotku na Instagram, všichni bez výjimky pak chtějí mít k dispozici videohovory. Na pokojích sice stále máme klasické telefony, ale dnes už je téměř nikdo nepoužívá a veškeré zahraniční hovory se realizují přes Skype nebo mobilní telefony. Není výjimkou, že na lobby potkáme sedmdesátiletou paní, která s využitím tabletu hovoří s rodinou v USA.

Jaké parametry musí připojení splňovat?

Václav Hrstka

Jednoduché pravidlo pro to, aby byl host spokojen, je, že musí být stejně rychlé, jako to, které má doma. Naše linky tomu samozřejmě musí odpovídat. Začínali jsme na šesti megabitech, navyšovali na deset a před třemi lety jsem se zasadil o skok na sto megabitů za vteřinu. Další podmínkou je připojení zdarma. Zvlášť pro dnešní mladou generaci je online připojení stejně přirozené jako vzduch, a za vzduch se přece neplatí. V neposlední řadě se host musí být schopen jednoduše připojit.

Je pro vás komunikace klíčovým faktorem při volbě operátora?

Václav Hrstka

Hlavní faktory jsou vždy dva – cena a poskytovaný servis. Cenově jsme si u Vodafonu polepšili, ale rozhodující byla opravdu komunikace. Konkurenční firmě se během výběrového řízení třikrát změnil obchodní zástupce. Při požadavcích na úpravu nabídky jsme na odpověd´ museli čekat i několik týdnů a aktualizovaný návrh nevyhovoval přesnému zadání. Při komplikacích již ve fázi výběrového řízení, si samozřejmě představuji, jak může vypadat řešení krizových situací po podpisu smlouvy, přičemž hotel funguje nonstop a připojení na internet je pro nás nezbytné. Hledali jsme partnera, na kterého bude v tomto smyslu maximální spolehnutí.

O hostech už jsme mluvili, ale jak jsou na tom při využívání komunikačních služeb vaši zaměstnanci?

Václav Hrstka

Náš tým je poměrně malý, ale o to náročnější. Na internetu jsme v podstatě neustále a všichni očekávají, že se budou moci kdekoliv a kdykoliv připojit. Sám musím říct, že LTE připojení je úžasná věc. Bydlím na vesnici, přesto díky němu využívám rychlejší připojení než od svého lokálního poskytovatele internetu.

Plánujete v oblasti komunikačních technologií nějaké novinky?

Václav Hrstka

Spíš než na nové technologie se zaměřujeme na posilování těch stávajících. Shodou okolností mi nedávno z Vodafonu zavolali, že by nám namísto současné bezdrátové přípojky rádi zavedli optický kabel. Bez toho, aniž bych já cokoliv požadoval, mi navrhli zlepšení a zajistili celou realizaci. Navíc brali v potaz i takové drobnosti, jako dobu pro provádění prací kvůli hluku s ohledem na provoz hotelu.

Více o individuálním telekomunikačním řešení na www.vodafone.cz/onenet

 

 

Autor článku

Reklamní sdělení  

Články ze sekce: Komerční sdělení