Liberecký kraj prodloužil smlouvu s BusLinem, stávka je zažehnána

20.10.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Liberec 20. října (ČTK) - Stávková pohotovost řidičů autobusů v regionální dopravě v Libereckém kraji dnes skončila. Kraj prodloužil smlouvu se společností BusLine, za ujetý kilometr jí bude příští rok platit 30,30 Kč, původně firma žádala ještě o 40 haléřů víc. Liberecký kraj tak na Semilsku ve srovnání s letošním rokem ušetří za veřejnou dopravu přes devět milionů korun, celkově budou náklady téměř o 27 milionů nižší než letos, řekl po podpisu smlouvy ČTK hejtman Martin Půta (STAN).

Liberecký kraj už 6. října podepsal prodloužení smluv s dalšími dvěma dopravci - ČSAD Liberec a ČSAD Česká Lípa. V letošním roce dostávali dopravci v průměru za kilometr 31,79 Kč, ČSAD Česká Lípa nabídla pro příští rok cenu 29,50 za kilometr, ČSAD Liberec bude jezdit ještě o 30 haléřů levněji. BusLine tak bude nejdražší. \"My ale nabízíme lepší standard služeb než oba další dopravci,\" vysvětloval vyšší cenu ředitel BusLinu Tomáš Roubiček.

BusLine je největším dopravcem v Libereckém kraji, pro který ročně najezdí 5,2 milionu kilometrů, což je 40 procent autobusové dopravy. Uzavřením smlouvy s Libereckým krajem podmiňovala firma kolektivní vyjednávání o mzdách na příští rok. \"Uzavření smlouvy nám dává možnost pokračovat ve vyjednávání a po dvou letech stagnace by mělo dojít i k růstu mezd pro řidiče,\" řekl Roubiček. Zvýšení mezd umožní podle něj doplnit stavy řidičů, které v posledních letech firmě prořídly. Uzavření dohody uvítali i odboráři. \"Díky tomu teď můžeme odvolat stávkovou pohotovost,\" řekl Jiří Kuchyňka z odborové organizace BusLine.

Liberecký kraj chtěl původně vybírat dopravce na deset let, tendr za čtyři miliardy korun na zajištění dopravy ale antimonopolní úřad (ÚOHS) zrušil. I když se Liberecký kraj proti rozhodnutí odvolal, nebude moci podepsat s vítězi včas smlouvy, a musí proto zajistit jiné řešení dopravy. Zastupitelé dali přednost prodloužení smluv se dosavadními dopravci. Vstup dopravce, který dosud není zapojen v integrovaném systému, považovali za rizikový. \"Smlouvy jsou uzavřeny na dva roky s šestiměsíční výpovědní lhůtou. Umožňují prodloužení, nejvýše ale o další dva roky,\" dodal krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník (Starostové pro Liberecký kraj).

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK