Elektronická evidence tržeb bude nejdříve pro restaurace a hotely

16.12.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 16. prosince (ČTK) - Ministerstvo financí zavede elektronickou evidenci tržeb postupně. Od ledna 2016 by se měla týkat restaurací a hotelů, od července 2016 pak podnikatelů v oblasti maloobchodu a velkoobchodu. O zařazení dalších, například nejmenších živnostníků, MF rozhodne až na základě analýzy, a to od roku 2017. Úřad také uvažuje o navrácení 15procentní sazby DPH na restaurační služby, které dnes podléhají 21procentní sazbě. Na dnešní tiskové konferenci Asociace malých a středních podniků a živnostníků to uvedla náměstkyně ministra financí Simona Hornochová.

Ministerstvo očekává, že po úplném zavedení elektronické evidence tržeb by mohl rozpočet získat navíc deset miliard korun ročně. \"Za rok 2016 to ovšem bude jen zhruba polovina,\" uvedla Hornochová.

Zároveň úřad počítá s tím, že drobným živnostníkům kvůli zavedení evidence tržeb a potřebě pořídit si systémy pro tuto službu, zavede paušální slevu na dani.

Podle plánů MF by od roku 2016 pokladny obchodníků měly být napojeny na internet a informace o každé přijaté platbě by okamžitě dostávaly finanční úřady. Podle představ MF by tak měl podnikatel datovou zprávu o transakci zaslat finanční správě, která zašle podnikateli zpět potvrzení s unikátním kódem účtenky o přijetí transakce. Podnikatel následně účtenku vytiskne a zákazník by měl povinnost ji převzít. Evidenci dané tržby si pak zákazník může ověřit prostřednictvím webové aplikace finanční správy. Výhodou podle MF je, že není nutné certifikovat zařízení ani programy a celý systém lze provozovat na běžných zařízeních.

Ministerstvo financí chce elektronickou evidenci tržeb zadat podniku Státní pokladna Centrum sdílených služeb, jenž vznikne v lednu oddělením ze Státní tiskárny cenin. Fakticky tak plánuje vytvořit systém vlastními silami.

Autor článku

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK