Prodej automobilky PSA Peugeot Citroën se loni vrátil k růstu

14.01.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Paříž 14. ledna (ČTK) - Prodej francouzské automobilky PSA Peugeot Citroën se v loňském roce vrátil k růstu, zejména díky oživení poptávky v Evropě a také díky expanzi na čínském trhu. Firma dnes oznámila, že loni zvýšila celosvětový odbyt o 4,3 procenta na 2,94 milionu vozů po předloňském propadu o téměř pět procent.

PSA patří mezi podniky, na které měl v uplynulých letech největší dopad kolaps evropského automobilového trhu. Loni však firma zvýšila prodej v Evropě o osm procent na 1,76 milionu vozů. V Číně jí prodej vzrostl dokonce o 32 procent na 734.000 vozů, neboť automobilka tam rozšířila svou distribuční síť.

PSA před časem zahájila rozsáhlou restrukturalizaci, aby se vrátila k zisku. Loni se firma dohodla na kapitálovém propojení s čínským partnerem Dongfeng. V dubnu akcionáři PSA schválili zvýšení kapitálu o tři miliardy eur (85 miliard Kč), v jehož rámci v podniku získaly čtrnáctiprocentní podíly firma Dongfeng a francouzská vláda.

PSA je po německém koncernu Volkswagen z hlediska objemu prodeje druhým největším výrobcem automobilů v Evropě. V České republice provozuje společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK